- Nagy előadássorozatait követve Creilben a Filozófusokat, Chartresben Woyczeket, Chatovallonban pedig a Habakuk kommentárokat filmeztük. Nagy a pantomimes beütésekkel tarkított fellépéseit képi és hanghatásokkal színesíti, sőt filmes betéteket és fotókat is applikál a táncos darabokba – árulta el az operatőrré avanzsált rendező a kanizsai születésű főszereplőjük európai körútjáról. Kornéltól azt is megtudtuk, hogy a mozgásművésszel tartott két fős stáb két hetes útja a múlt héten ért véget. - Nagyot visszahúzza a szíve Kanizsára, ezért áprilisban ott forgatunk majd vele. Az lesz a lezárása a forgatási szakasznak.
- Mintegy 25 éve kezdett pantomimezni, a Képzőművészeti Főiskola után, majd Párizsba ment, hogy mozgásművészettel foglalkozzon – foglalta össze Kornél Nagy József pályakezdését. - Az első előadása, a Pekingi kacsa finanszírozásához eladta a házát. Világsiker lett. Theatre Jel néven alapított színházat, amelyből a későbbi Mozgóházas Hudi László is elindult. Több mint tíz éve felkérték, hogy koreográfiai központot hozzon létre Orleansban, amely a Franciaországban mintegy 15 létezőnek az egyike. Azon kívül, hogy az előadásait rendszeresen vetítik a francia csatornák, és a főképp német érdekeltséggel bíró Arte, mégsem készült róla átfogó portréfilm. Ez adta a forgatás apropóját és erre szeretnénk most egy kísérletet tenni.
A rendező és a mozgásművész kapcsolata régebbi keletű, ahogy az operatőr mondta: - Szabi gyerekkora óta ismeri Nagyot. Nagy munkáinak jelentős részét Tolnai Ottó versei ihlették.
A dokumentumfilm forgatási költségvetése elég szűkös volt. – A kint élő színészek baráti szeretetére támaszkodtunk és Durst György producerre. Leadtunk egy pályázatot a Történelmi Filmalapítványhoz is – mondta Kornél, majd hozzátette - Remélhetőleg májusra elkészülünk a filmmel.