filmhu: A történet alapvetően egy love story, mégis a művészfilmes keretre pályáztál. Úgy érzed, hogy a Lora egy szűkebb réteg érdeklődésére tarthat számot?
Herendi Gábor: Valójában arra vágyom, hogy egyszerre legyen művészfilm és közönségfilm, mindkét igényt egyszerre elégítse ki. Bár bevallom, én nem is szeretem ezt a szétválasztást. Ez egy közönségfilm, mert nagyon sok humor van benne, de mégis, azért érzem egy kicsit közelebb művészfilmhez, mert ha a Valami Ameriká-hoz hasonlítom, akkor mélyebb dolgokról szól, van benne súlyos dráma is. Klasszikus vígjáték helyett inkább sírós-nevetős.
filmhu: Előző filmjeidnek is te voltál a producere, a Lorát is a Skyfilm gyártja. Ez mostmár örökre így marad?
HG: Bár kifejezetten nem szeretem a producerséget, ez egy nagyon kényelmes dolog, mert abban a pillanatban, amikor a forgatás elindul, maximálisan rendező lehetek, és nincs olyan problémám, hogy a producer nem enged ezt vagy azt. Nem kötök kompromisszumot, ha a film minősége megkövetel dolgokat, akkor azt hozom, és nem fáj érte a szívem.
![]() |
Kicsit bátrabb lettem én is a Valami Amerika óta |
A gyártási részt pedig egy stabil csapat végzi: nekem azzal nincsen dolgom, mert megvannak rá a megfelelő emberek. Nekem csak a pénzt kellett felhajtanom, mi ugyanis csak akkor kezdünk el dolgozni, amikor az anyagi háttér már rendben van. Lekopogom, most minden rendben van, összeállt a teljes finanszírozási háttér. Nyugodt is vagyok, nem szeretek úgy dolgozni, hogy lebeg a pallos a fejünk felett.
filmhu: Az állandó kreatív stáb egy új taggal bővült: Szecsanov Martin operatőrrel. Hogyan került ő a képbe?
HG: Martinnal már sokat dolgoztunk együtt reklámfilmekben. Borzasztóan szeretem a friss fiatal erőket, és úgy gondoltam, Martin abszolút alkalmas lenne a film képi világának megteremtésére. Kicsit bátrabb lettem én is a Valami Amerika óta, és Martin nagyon jó partner ebben. Nyugodt szívvel mondhatom ezt, hiszen már csak két napunk van hátra a forgatásból: beváltak a hozzá fűzött reményeim.
(Az asszisztens érkezik, hogy Herendi Gábornak vissza kellene mennie a felvételbe. Két percet kapok.)
filmhu: A sajtóanyagban olvasom, hogy nagyon konkrét elképzelésed volt a főszereplő lányról. Mi volt ez pontosan?
HG: Ez egy rendkívül nehéz szerep, hiszen több idősíkon zajlik egyszerre a történet, és hatalmas változáson megy keresztül a főszereplő a múltban és a jelenben egyaránt. Egy rendkívül erős, pozitív kisugárzású egyént kellett keresnem. Nagyon nehéz volt megtalálni a megfelelő Lorát, és noha nem állt szándékomban külföldön keresni, itthon egyszerűen nem sikerült. Most nagyon örülök, mert száz százalékon teljesít ez az amerikai lány, amit én elvártam tőle.
![]() |
Egy rendkívül erős, pozitív kisugárzású egyént kellett keresnem Lucia Brawley, Herendi Gábor, Szamosi Zsófi |
(Az egyre türelmetlenebb asszisztens átnyújtja a kis rádiót.
- Összeálltunk egy próbához – recsegi egy hang.
- Jövök, egy pici türelmet kérek – feleli a rendező.
- Felvegyünk egy próbát videóra?
- Igen, köszönöm, az nagyon jó lenne.
- Akkor figyelmet kérek, próba lesz….)
filmhu: Amerikai főszereplőtök van, jelent ez tengerentúli forgalmazást is?
HG: Nem tudom megmondani, hogy ez mennyire segít. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem reménykedem egy picit. Bár persze a film magyar nyelvű, hiszen Lucia is szinkronizálva lesz, de bizakodó vagyok. A film kilencven százalékát felvettük, és nagyon pozitív benyomásaim vannak. Eddig minden felvétel olyan, amilyet én szerettem volna.
filmhu: Eddigi filmjeidben is kiemelt szerep jutott a zenének, most finom jazz muzsika szűrődik ki a jelenetből.
HG: Nyilván a film is finomabb lett, ezáltal a zenének is finomodnia kellett. Gondolkodtam rajta, hogy kell-e sláger: lesz benne. Ez is a határon mozog, minőségi zene lesz a filmben, de remélem, hogy a közönségigényt is ki tudja elégíteni majd.