A Filmhét soron következő beharangozó videójában a Hivatal című filmről Nagy Viktor Oszkár rendező és Fignár Anna, a főszerepet játszó színész mesél, az Azok című dokumentumfilmről a rendezőt, Meggyes Krisztinát, az Izland mozgásban című ismeretterjesztő filmről pedig Jurkovics Milán filmkészítőt kérdezték meg, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan főszereplője, Ferenczik Áron pedig rendezőként tér vissza a Szabó úr című kisfilmjével.
Az összeállításban Nagy Viktor Oszkár a Hivatal készítéséről mesél. Rávilágít, hogy komoly kutatómunka előzte meg a forgatást, a bevándorló szereplők pedig a saját történeteiket adták elő, a Hivatal tehát dokumentarista film, aminek forgatókönyve megtörtént eseteken alapul. Fignár Anna a forgatásról beszélt: a bevándorlók történeteire már csak azért is képes volt őszintén reagálni, mert akkor hallotta azokat először.
(A videót a Magyar Filmakadémia készítette)
"A film ugyan nem dokumentumfilm, így nem minden szempontból pontosan adja vissza a magyar bevándorlási hivatal működését, a rendszer mögött húzódó problémákat azonban megmutatja és mindezt úgy teszi, hogy nem kész válaszokat ad, hanem kérdéseket ébreszt a rendszerről, ahol 5 perc jut minden sorsra, ahol pár idegen dönt két ember szerelméről és ahol futószalagon mennek az életek." - írtuk a filmről.
Az Azok szintén a migráció kérdését boncolgatja, mivel a Vámosszabadinál felállított menekülttáborról szól, valamint a helyiek és a menedékkérők konfliktusát járja körbe. Az Izland mozgásban készítője, Jurkovics Milán szerint egy "travelogue", azaz nem hagyományos útifilm. Ferenczik Áron a főhőse és saját maga közti hasonlóságokról beszélt a Filmhét hatodik ajánlójában, és megmagyarázta a kisiflm címét is. Íme a Szabó úr trailere:
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.