Május 19-én mutatják be Fliegauf Bence legújabb nagyjátékfilmjét, az idei Berlinálét is megjárt Liliom ösvényt, a titokzatos előzetes azonban már most szembejött velünk. A film főszerepében Stefanovics Angéla, Sótonyi Bálint és Székely B. Miklós láthatóak.
A Liliom ösvény egy anya és kisfia utazását kíséri végig, sötét mesékkel, emlékekkel és belső démonokkal övezett úton. Rebeka egy képzeletbeli világon át tárja fel saját-, és elhunyt édesanyjához kötődő múltját Daninak, aki a meséken keresztül szembesül az élet és halál legfontosabb kérdéseivel. A hangulatos előzetes előrevetíti a film költőiségét, sötét tónusát, és kevert technikáit.
Fliegauf Bence kísérletező filmjének nemzetközi premierje a 66. Berlinale Panorama szekciójában volt, a rendező a filmfesztivál egyik állandó vendégnek számít. A filmet mi is a itt láttuk először, helyszíni kritikánkban így írtunk róla: „Fliegauf Bence filmje egyszerre sötét és varázslatos, a valóság és torzított mesevilág különleges, megrázó keveréke. A Berlinale Fórum szekciója a költői és kísérleti filmek melegágya, így a Liliom ösvény nagyszerűen megállja a helyét az idei programban is.”
A filmet május 19-én mutatják be a hazai mozikban.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.