FRANKENSTEIN VISSZATÉR
Doktor Frankenstein, a féktelen tudásszomjának köszönhetően túl messzire merészkedő zseni az ipari forradalmak és mind újabb felfedezések lázában égő tizenkilencedik század emblematikus figurájává vált. Az elbizakodott, de kontár teremtő és a bűnre és szenvedésre ítélt kreatúra története azóta is érvényes maradt.
- Sepsi László: A legenda húsa (Mary Shelley Frankensteinje)
- Varró Attila: A tökéletlen trükk (James Whale rémfilmjei)
- Barkóczi Janka: A Frankenstein-együttható (Beszélgetés Mundruczó Kornéllal)
- Báron György: Szörnyek évadja (Mundruczó Kornél: Szelíd teremtés – A Frankenstein-terv)
NOLAN & NATALI
Nolan dramaturgia kiindulópontja főhőseinek belső konfliktusa: személyiségzavara, megszállottsága. E 21. századi szellemiség zsánerbe burkolt, ugyanakkor eredeti megfogalmazásában rejlik Nolan sikere. Legyen szó amnéziás bosszúállóról (Memento), a denevéremberről, versengő viktoriánus bűvészekről (A tökéletes trükk), vagy épp álom-kémekről (Eredet).
- Géczi Zoltán: A könyörtelenség színháza (Vincenzo Natali)
- Baski Sándor: Isteni játék (Vincenzo Natali: Hibrid)
- Schreiber András: Felhő a feje fölött (Christopher Nolan)
MAGYAR MŰHELY
- Deme Tamás: A szelíd lázadók (Dárday István és Szalai Györgyi)
- Dárday István – Szalai Györgyi: Hogyan kezdett új életet Préri János (Filmnovella)
KORDA ZOLTÁN
- Takács Ferenc: Az örök második (Korda Zoltán)
- Kriston László: A szerencse fiai? (Beszélgetés David Kordával)
FILMISKOLA: A MOZGÓKÉP
Cinemascope moziképe tökéletesen alkalmas volt a végtelen vadnyugati tájak és a magányos cowboyok megjelenítésére a mozivásznakon, de életképtelennek bizonyult a filmnézés kitüntetett színterévé vált televízió képernyőjén. A kisképernyők szűkös terében eltűnt, megcsonkult az addig szélesvásznú világ.
- Gelencsér Gábor: Kompozíciók sodrás(á)ban (Az el-rendezés művészete)
- Varró Attila: A négy mesterlövész (Filmkép a tévében)
- Margitházi Beja: Térzavarból képerő (Fahrt és zoom)
FRANCIA KÉPREGÉNYFILM
- Bayer Antal: Édes Adél (Luc Besson: Adéle Blanc-Sec)
- Nagy Krisztián: A Goscinny-örökség (Francia képregényfilmek)
- Barkóczi Janka: Iráni hímzések (Marjane Satrapi: Asszonybeszéd)
FESZTIVÁL
- Varga Balázs: Tarts Keletnek! (Wiesbaden)
KÖNYV
- Baski Sándor: Könnyed horrortánc (Stephen King: Danse Macabre)
SPORTMOZI
- Ardai Zoltán: Padlón mindannyian (A bokszmúlt képei)
KRITIKA
- Gorácz Anikó: Szelíd motorok (Gróó Diana: Vespa)
- Kolozsi László: Üdvözlégy Baaria (Giuseppe Tornatore: Baar