Július végén volt Engelmann Péter Triangle című kisfilmjének nemzetközi premierje az Oscar-kvalifikációs Indy Shorts Nemzetközi Filmfesztivál sci-fi programjában, augusztus első hetében pedig a szlovéniai SHOTS Filmfesztiválon teltház előtt tartották meg a film európai premierjét. Nemrég az egyik legnagyobb brit filmfesztivál, a BAFTA-kvalifikációs Aesthetica Rövidfilmfesztivál válogatta bea programjába.

Mikor szólítottál meg utoljára egy idegent? – teszi fel a kérdést Engelmann Péter diplomafilmje, melyben három idegen pszichológiai kísérletére összpontosít. Két férfi és egy nő találkozik és kezdenek el beszélgetni Arthur Aron 36 kérdéses pszichológiai kísérlete alapján. A pszichológus célja eredetileg az volt, hogy kísérleti úton vizsgálhassa a folyamatot, ahogy két ember közel kerül egymáshoz. Vajon megismerik ezalatt egymást, mi lesz a sorsuk? Pszeudo-dokumentumfilmet látunk, sci-fit, drámát vagy thrillert? A Triangle a nézőt egészen a film végéig bizonytalanságban tartja. Főszerepben Vetlényi Lili, Kovács S. József és Gaál Dániel, mellékszerepben Kovács Lilla, György Zoltán Dávid és Bazsányi Simon láthatók.

Az angol-magyar koprodukcióban készült diplomafilm, amelyet Engelmann Péter az Arts University Bournemouth végzős diákjaként forgatott itthon magyar nyelven, nem először kelt nemzetközi érdeklődést: korábban már az egyetem indította a diák Oscaron (melynek külön érdekessége, hogy egy brit egyetem egy magyar filmet indított rajta); a világpremierje pedig a brit The Shortest Nights-on volt, mely BIFA-kvalifikációs fesztivál révén utat nyitott a filmnek az idei British Independent Film Awards felé.

A brit The Shortest Nights-ot egy BAFTA Student Film Awards shortlist és egy Legjobb Brit Fikciós Rövidfilm jelölés követett a szintén a BIFA-kvalifikáló brit Barnes Filmfesztiválon. Nemzetközi és egyben észak-amerikai premierjére a júliusi Oscar-kvalifikációval bíró Indy Shorts Nemzetközi Filmfesztivál Heartland Film versenyprogramjában került sor, ahol egyedüli magyar filmként volt látható. Novemberben az egyik legnagyobb brit filmfesztivál, a BAFTA-kvalifikáló  Aesthetica Rövidfilmfesztivál válogatta be a versenyfilmjei közé.

A filmet íróként, rendezőként, producerként és vágóként is jegyző, korábban pszichológiai tanulmányokat is folytató Engelmann Péter 2015-ben készítette el első kisjátékfilmjét, a #HELP címet viselő, a fiatalokat és az őket beszippantó pszeudo-valóságot középpontba állító szatirikus thrillert. Engelmann 2019 szeptemberében költözött Angliába, hogy tanulmányait a Bournemouth Film School/Arts University Bournemouth Film Practice mesterszakán folytassa, ahol tavaly szeptemberben diplomázott. Második szemeszteri vizsgafeladata gyanánt forgatta le a családon belüli erőszak és az öngyilkosság témájával foglalkozó rövidfilmjeit, melyeket a rendezés és vágáson kívül operatőrként is jegyzett, majd a harmadik, és egyben utolsó szemeszterben visszatért Budapestre, hogy leforgassa az emberi elme sötét zugaiba kalauzoló drámáját, a Triangle-t.

Gyapai Janka a film társproducere nem először dolgozott együtt Péterrel, a 2015-ös #HELP-nek is ő volt az egyik producere. 2018-ban elnyerte a Nemzeti Filmintézet támogatását Alice című egész estés játékfilmjére, 2021-ben pedig egy szintén friss produceri munkája, a Bántó Csaba által fényképezett Mei-Káprázat című rövidfilm operatőri díjat szerzett. Bántó Csaba a film operatőre, aki 2020-ban Kovács László-Zsigmond Vilmos Magyar Operatőri Díjban részesült kisjátékfilm kategóriában a Két Csík című kisfilm fényképezéséért.

Engelmann Péter filmje legközelebb szeptember 4-én Budapesten, a BUSHO Film Fesztivál Magyar Panoráma programjában lesz látható a Puskin moziban.