Jackson elmondása szerint nagyon élvezte a Shore-ral folytatott közös munkát, és elismerően nyilatkozott korábbi alkotásairól, többek közt A Gyűrűk Ura muzsikájáról. Shore készítette a trilógia zenéjét, és az utolsó epizódban végzett komponálásért Fran Walsh-sel és Annie Lennox-szal közösen megkapta az Oscar-díjat. „Azonban az utóbbi pár hétben mindketten éreztük, hogy eltérő alkotói elképzeléseink vannak a King Kongról. Így ahelyett, hogy vitatkozásra vesztegettük volna az időnket, úgy döntöttünk, hogy barátságban válunk el, és másik zeneszerző kerül a produkcióhoz” – magyarázta Jackson.

Másként szól majd

Jeff Bond a Film Score Monthly, szerkesztője szerint a King Kong rendezője és zeneszerzője közötti nézeteltérést csak fokozhatta, hogy Shore alkotói ambíciói általában ellenkeznek a nagy stúdiók elvárásaival. „Howard Shore olyan fickó, aki különösen A Gyűrűk Ura és a David Cronenberggel folytatott munka során nagyon határozott művészi elképzelésekkel rendelkezett, amelyeket a zenében is szeretett kifejezni. Problémákhoz vezethet, ha egy zeneszerző gondolatai ellenkeznek a rendezőével. A nehézségeket az is fokozza, hogy minél nagyobb egy produkció, annál kevesebb lehetőség marad a kreativitásnak.”

A King Kong az ausztrál rendező következő alkotása JRR Tolkien művének adaptálása óta. Jackson a King Konggal az 1933-ban készült klasszikus kalandfilm feldolgozását vitte ismét vászonra, ezúttal Naomi Watts és Jack Black főszereplésével.

Shore helyét James Newton foglalja el, aki veterán hollywoodi zeneszerzőnek számít, legutóbb a Batman: kezdődik!-hez szerzett zenét. Az idő mindenesetre ellene dolgozik, mert a munkával el kell készülnie a december 14-i amerikai bemutató előtt.