Kapcsolódó anyagok

Az elsőfilmes fesztivál már régóta ismeri a magyarokatA tapasztalatokról Tóth Barnabás elmondta, hogy a legfontosabb talán a hozzáállás volt. Az elsőfilmeseket úgy kezelték Angers-ban, mint kollégákat. Nem iskolaszerű, inkább műhelyszintű együttgondolkodás folyt a tíz nap alatt. Tanulságként egyértelműen levonható, hogy a rendezői státusznak ott sokkal nagyobb a respektje, mint nálunk. Az  a természetes állapot, hogy a rendezőnek mindenki „vokálozik”. Jó példa erre Francois Gedigier „tanítása”. Luc Besson vágója arról beszélt tanítványainak, milyen fontos, hogy a vágó azt hozza elő a muszterből, amit megálmodója elképzelt. Hogy visszaadja a rendezőnek a filmet.

Maga a nagyfilm-terv, amivel Tóth Barnabás a kurzusra érkezett, szintén elnyerte a nagy nevek tetszését. A kezdetben Mon Guide, jelenleg A cápa bennem munkacímen futó történet a neves ítészek szerint jó irányban halad, ez azonban sajnos önmagában még nem könnyíti meg a producer-keresést. A pénzgyűjtés tehát folyik. Ami biztos, hogy az időközben elkészült forgatókönyvre nyújtott támogatás miatt a rendezőnek kötelezően pályáznia kell majd az MMK-nál. Tóth Barnabás egyébként igazi közönségfilmet ígér, egy frusztrált kamasz „egynyári önismereti tréningjét” készül filmre vinni. Mivel a főhős éppen érettségi után van, a Vonaton alkotója még vacillál azon, hogy magára ossza-e a szerepet, az apa-fiú kapcsolatra építő film másik főszerepére azonban mindenképp nagyobb nevet szeretne meghívni.