2024. 07. 22. filmhu

Kreatív Európa történetek: Klasszikus regény, aktuális témák

A Laokoon új filmtervei

A 2002-ben alapított Laokoon Filmgroup az elmúlt időszakban – a MEDIA mini-csomagtervének támogatásával – Nemes László Az Ulpius-ház és Grosan Cristina Pretty Baby című nagyjátékfilmjének, illetve Kereszty Róza Luá munkacímű kisjátékfilmjének fejlesztését indította útjára. A két nagyjátékfilm forgatókönyveinek fejlesztése már zajlik.

„Nemes László filmje Szerb Antal Utas és holdvilág című regénye alapján készül. Angol nyelven tervezzük forgatni, ezáltal klasszikus európai koprodukciót képzelünk el esetleges angolszász forgalmazók és befektetők bevonásával, úgynevezett hibrid finanszírozási konstrukcióban. Célunk ezzel, hogy a film minél szélesebb nemzetközi közönséghez juthasson el, amire Nemes László író-rendező személyével meglehetősen komoly esélyünk is van” – fogalmazott Sipos Gábor producer.

Sipos Gábor

A másik nagyjátékfilm, a Pretty Baby egy meglehetősen összetett kérdéskört, a fizetett petesejt-donáció és a mesterséges megtermékenyítés etikai és morális dilemmáit járja körül. A háttérkutatás során – amelynek Stalter Judit producer is aktív közreműködője – a csapat olyan emberekkel konzultál, akik személyes tapasztalatokkal rendelkeznek ezen a területen: érintett párokkal, egészségügyi szakértőkkel, illetve Budapesten tanuló külföldi orvostanhallgatókkal, hiszen a főhős maga is egy Magyarországon tanuló amerikai diáklány. A következő szakaszban a munka egy nemzetközi írói workshoppal, szereplőválogatással, valamint egy hangulatvideó elkészítésével folytatódik majd. „A cél egy olyan mozifilm létrehozása, amely az identitás, az anyaság és a hovatartozás témáit öleli fel pszichológiai dráma- és thrillerelemekkel átszőve” – tette hozzá Grosan Cristina író-rendező, aki a tavaly elnyert Nipkow-ösztöndíj tapasztalatai nyomán az anyag átírására készül.

Knopp Eszter

Luá előkészítési folyamatai már zajlanak: megkezdődtek a színészpróbák, és megtörtént a stáb felkérése is. A forgatást 2024 augusztusára ütemezik. A kisfilm a kortárs budapesti huszonévesek fragmentált identitását, döntési fáradtsággal és egzisztenciális szorongással övezett életét mutatja be a „slice of life”-filmek naturalista megközelítésében. A Luá stábja fiatal, pályakezdő alkotókból áll, akik szorosan együtt dolgoznak mentoraikkal, senior pályatársaikkal.

A film két főszereplője fiatal kora ellenére tapasztalt, elismert színész; alkotótársakként is részt vesznek a film fejlesztésében. „A közelmúlt olyan rövidfilmes sikerei, mint az Agapé (Beleznai Márk) vagy a 27 (Buda Flóra Anna), amelyek hasonló kérdéskörökkel foglalkoznak, megerősítenek minket abban, hogy igény van a hiteles, nyers megközelítésre és a fiatal rendezők friss szemszögére a jelenlegi filmgyártási korszellemben” – foglalta össze Knopp Eszter, a rövidfilm junior producere.

A cikk elsőként a Kreatív Európa MEDIA történetek - Sikeres magyar projektek 2021-2024 című kiadványában jelent meg.

Címlapfotón: Grosan Cristina és Stalter Judit

Még több magazin

magazin

Vámos Judit, a filmrendezőnő, akinek a karrierje regénybe illően kezdődött

Rendezőnők a magyar filmtörténetben - 19. rész

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Találkoztunk, két és fél órán át beszélgettünk, aztán beleegyeztünk a házasságba 

A Minden, ami fénynek tűnik a Mozinet Filmnapokon

A Cannes-ban a zsűri nagydíjával jutalmazott Minden, ami fénynek tűnik című indiai film két különböző generációba tartozó, középosztálybeli nőt…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Lakos Nóra: Mindig is ezt a filmet szerettem volna megcsinálni

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

- Kanyar.
- Köszönöm. Látom.

A vizsga

Oszd meg! Az összes idézet