Június 21-én lezárult kritikusi pályázatunk. Nagy örömünkre, az elmúlt tíz napban 15 kritika érkezett szerkesztőségünkbe a Saul fia című díjnyertes filmről. Hamarosan jelentkezünk a legjobb írásokkal!
Nemes Jeles László Saul fia című filmjéről már cannes-i sikere előtt is számtalan írás jelent meg a hazai sajtóban, 46 év után ugyanis először ért magyar rendezőt az a megtiszteltetés, hogy első játékfilmjével a cannes-i hivatalos versenyprogramban szerepelhetett. (Mi többek között ITT és ITT írtunk a filmről.) A Saul fia cannes-i sikere után egyre nagyobb érdeklődés övezte a filmet, már nem csupán a nemzetközi és a magyar sajtó, de a közönség körében is. A Toldi, az Uránia és a Művész mozi már a film hivatalos premiernapja előtt teltházas vetítéseket tartott, a június 11-i premier utáni első hétvégén pedig 10 541-en váltottak jegyet a filmre, amivel a magyar mozik harmadik legnépszerűbb filmje lett azon a hétvégén. Nemes Jeles László és a film alkotói nagysikerű közönségtalálkozókkal járják az országot, többek között Szolnokon, Szegeden, Kecskeméten, Pécsett, Szombathelyen és Miskolcon is jártak már, de a film jelentős sikereket ért el külföldön is: forgalmazásának jogait több mint 50 ország vásárolta meg és ezzel már a premier előtt visszahozta a Filmalap 321,6 millió forintos támogatását.
Június 11-én, a film magyarországi premierjének napján, arra kértünk titeket, írjátok meg ti is, hogyan hatott rátok a film. Pályázatunkra maximum 4000 karakter terjedelmű kritikákat vártunk a Saul fiáról. A felhívásra 15 írás érkezett, amelyek közül a legjobbakat megjelentetjük, és közönségszavazás, illetve szakmai zsűri elé állítjuk. A legtöbb közönség és a legtöbb szakmai szavazatot kapott cikket is díjazzuk.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.