"Mellettem ül a magyar horror egészében" - adta meg a felütést Wostry Ferenc, a Sokk magazin főszerkesztője. A szakértő szerint egyetlen professzionális magyar horrorfilm létezik: ez a hetvenes években készült Defekt, Márkus László főszereplésével. A film gyakorlatilag a Psycho másolatának mondható.

Minél szélesebb a keresztmetszet, annál szűkebb az átjáró
Janisch Attila elmesélte, hogy ő olyan korban nőtt fel, amikor még nem volt horrorfilm Magyaroszágon. A főiskolán negyedéves volt, amikor a Psycho-t látta. Óriási hatással volt rá. Azonnal thrillert akart csinálni, nem horrort. Most hardcore művészfilmesnek számít. Szerinte sokkal elegánsabb az a típusú horrormozi, ahol a szörnyet "felépítik", mint ahol literszámra folyik a vér. Problémának tartja, hogy minél szélesebb a keresztmetszet, annál szűkebb az átjáró, ahol eljut a nézőkhöz.

Bernáth Zsolt, a Cruel World Team feje alkotói csapatáról elmondta, hogy ők voltak az elsők, akik horrorfilmeket készítettek Magyarországon. Tíz éve kezdték el, mint gyűjtők, és a team minden tagja mást szeretett volna csinálni, így lett Bernáth a rendező. A közös cél hogy saját eszközökkel amatőr horrort készítsenek, megvalósult. Első filmjük a Hasfalmetszők című opusz volt, amelyet vetítettek fesztiválokon is, és a közönség szerette. "Ergo van igény a magyar horrorra."

Lóránt Demeter, az Irfilmmedia vezetője professzionális filmeket próbál készíteni saját költségen 2000 óta. DV-re forgatja kisfilmjeit, így például a Royal Flush című művet is, amelyet igen jól fogadtak a fesztiválokon.

Csonkolós
Royal Flush
Arra a kérdésre, hogy mit is tartunk horrorfilmnek, Janisch Attila úgy válaszolt, hogy alapvető különbség van a véres és nem véres, lélektani horrorok között. A Shining egy jó példa az utóbbira. Wostry Ferenc úgy vélte, hogy a lefojtott horror az igazi, például a '63-ban készült Hunting. Bernáth szerint a véres, naturális horror tinédzserműfaj.

A műfaj itthoni meghonosításával kapcsolatban Wostry úgy gondolja, hogy nincs műfaji film, és erre kéne koncentrálni. Janisch filmjeiben az összes horrorelemet használja, de mégsem horror, amit csinál - tette hozzá Bernáth Zsolt. A Hosszú alkony rendezője erre azt felelte, hogy ő nem a véres oldalát gondolta végig a műfajnak.

Wostry Ferenc szerint létezik szerzői horrorfilm. A Hollywood teremtette slash és gore alkategóriákkal szemben nálunk nem perifériális az ész-horror.

Meglepően profi és megfelelően hideglelős  
Urine
A beszélgetés közben horrorfilm-képsorok peregtek a háttérben elhelyezett kivetítőn. Először az Operaház fantomjában láthattuk Bubik Istvánt vendégszerepelni, majd a Cruel World Team Hasfalmetszői késeltek. Aztán Lóránt Demeter Royal Flush-ének csonkolós részleteit nézhették az érdeklődők, amit a meglepően profi, gyönyörűen komponált és megfelelően hideglelős rövidfilm, az Urine követett. Végül Janisch Attila tanítványának, Nagy Viktornak kisfilmjét vetítette a filmhu.

Ami a magyar horror fényes, avagy sötét jövőjét illeti, a Cruel World Team és az Irfilmmedia sokat dolgoztak együtt a közelmúltban, videoklipek sorát rendezte Lóránt Demeter, operatőre Bernáth Zsolt volt. Jelenleg közös filmet készítenek, Bardo címmel, amelynek főszerepeiben őket láthatjuk. Wostry Ferenc a magyar horror jövőjét sötétebben látta: szerinte amíg nincsenek olyan producerek, akik felvállalják ezt a műfajt, addig nem születhetnek igényes zsánerdarabok sem. A Sokk magazin alapítója hozzátette, hogy ha máshogy nem, kívülről, független produkciókkal mindenképpen érdemes kísérletezni – ő is tervez, ír és gyárt a közeljövőben horrort. Ezt kiegészítve Bernáth Zsolt és Lóránt Demeter zárta a beszélgetést: „Lesz magyar horror. Mi fogjuk megcsinálni.”