A hétfői mozibetévő ANI6 blokkja kizárólag kevésbeszédű japán képlelkesítőket takar – versenyen kívül. A válogatásban található egy tavalyi Mw-nyertes, Koji Jamamura Fafeje (Mt. Heat), a fukar ember története, akit a koponyájából kinövő cseresznyefával leckéztet az Isten, egész addig, míg hősünk a fa helyén keletkező tóba nem veti magát. A furcsaságoknak ezzel nincs vége, mert bizonyítva, hogy a valóság szabta határok puszta illúziók, amivel csak a biztonságérzetünket próbáljuk növelni, Saku Sakamoto egyenest repülő halakkal sokkol. A Fisherman arctalan barna atlétái végtelen sivatagi térben lándzsákkal kergetik a levegőben, mint vízben lavírozó óriási halakat. Az atlétikus versenyfutás az elemek teljes kavalkádjához vezet, s a tempósra vett színorgia, mielőtt még eltöprenghetnénk azon, vajon a jövő vagy a múlt kezdetleges társadalma vetült-e elénk, konklúzióképpen egy barna bolygóba torkollik, a Föld pontos másába. Szintén filozofikus, de egy gegre összpontosít Tsuyoshi Fuyama Pioneer című hárompercese, melynek geometrikusra formázott hőse, akár egy háromdimenziós Menő Manó, egy lépcsővel küzd az áhított szál virágért, a küzdelem örök - eredmény nélkül. Örök az élet körforgása is, Dino Sato a Treedomban briliáns képbeszédben figyelmeztet a minden mindennel összefügg törvényére, az élőlények egymásba olvadnak, a pusztítás vége pedig, hogy önmagunk alatt fűrészeljük el az utolsó faágat. A nagy kérdések részleges feloldása a „pajzán japán kategóriában”. Katsushi Bowda Satisfaction real című klipnyi szösszenete ember és gép testetlen találkozásaiból épít gondolati rendszert a szexgépezet működése köré. Desszertnyi humor Riichiro Mashima Sky Jumpingjában, amely a számítógépes játékok eszköztárát felvonultatva élezi viccé a páros síugrás ötletét.
A vasárnap és kedden is vetített ANI2 rémálmokra és szorongásokra bazíroz. Nicolas Jacquet Francia gyilkosai igazi gall szenvedéllyel mészárolják egymást a zöldszemű ördög vezényletével, a szerelem hősi halottainak maradványait pedig kulináris élvezetek tárgyaivá teszik. Astrid Walter L’entre-deux monstres című darabja hat percben röpke dalocska rémálmaink teremtményeiről. A Kisgömböc kebelez és kebelez, a gyomorszáj valódi fogakkal nyit a világra, s mivel köztudottan rosszat jelent macskával álmodni, a képbe beimbolyog egy hatalmas, sokfejű, doromboló macskarém is. Ez persze csak bemelegítés Phil Mulloy rettenetébresztőire. A Mw régi kedvence, aki többek között olyan örökbecsű munkákkal lopta be magát rajongói szívébe, mint a például a Muzsika hangja, most az Intolerancia harmadik részével, A végső megoldással (The final solution) érkezett. A Zog bolygó lerombolására „szerződött” űrhajó társadalma két pártra szakad, így aztán addig sem unatkoznak, amíg meg nem találják a rejtélyes zogokat. A Parancsnok üldözi Anti Zogot, aki klukluxos csuklyába bújtatott híveivel egyetemben tagadja a zogokat, viszont isteníti a németül daloló Szent Elvist. Az átmeneti űrhajó-társadalomban, ami mellesleg már 2000 éve fennáll, az engedetlenek és a 40. évüket betöltöttek sorsa az Újrahasznosító, amivel a fölösleges húsból burgereket gyártanak. A hatalmi harcok, ahol a testrészmanipulátor mozdulatművészek, az álomlátó fejek, a fejre húzható sex box (Wilhelm Reich mégsem élt hiába) is megengedettek, totális pusztuláshoz vezetnek. Csak egy fiatal pár menekül meg időgép segítségével. Zogokat nem találnak, de a kígyó almája már vár rájuk.
Az ANI4 észt animációi között igazi eszement menet Hardi Volmer Barbarians című animációjában. A barby-partyt gépemberek zavarják meg, a harcot természetesen a cserélhető fejű buta szőkék nyerik. Partell Tall Carrot-ja végre egy igazi poéndús állatmese, ahol a vérszomjas nyuszika a Barba Papa kaméleoni képességeit felvonultató Hóember répáját üldözi. A mese vége fuss el véle, barátság kéz a kézben, mi több az olvadásra ítélt hólény nyuszikaként születik újjá, s répatoron ünnepli új barátságát. Rao Heidmets Isntinct című filmje szintén humorélű, s újabb variáció a teremtésre. Amíg Isten precízen sorban gyártja a súlyokkal mozgatható élőlényeket, az Ördög az asszony létrehozásán fáradozik, sikertelen próbálkozásként hajigálva szét az Eiffel-tornyot, a pisai ferde tornyot, a kereket és egyéb fontos találmányokat. A nő, aki végül közös munka eredménye lesz, rögtön elszúrja Isten és Ördög kis játékait, előbbit öngyilkosságba kergetve, utóbbit letaszítva a mélybe. Persze előbb megalkottatja magának a férfit! Az Ausztrál Animációs Tanmesék, Bruce Petty Oscar-díjas animátor munkái, az emberi szerkentyűk működését mutatják be igen vonaldúsan. Az ötperces epizódokból kiderül, hogy a törvény titka a joghézag, az agy úgy született, hogy amikor Isten egy pillanatig nem figyelt, megteremtette magát, a kormányok története gyűlésekkel és kiabálással kezdődött, a tudás nem más, mint megfizethető fogyasztási cikk, a szex nagy kormoszóma-váltó, a pénzügy lényege, hogy ma már az ember szolgálja a pénzt, a gyógyászat az élet hosszabbításáról átállt az élet tökéletesítésére, a média-para pedig az, vajon mi lesz, ha egyszer magától kikapcsol a televízió?
A kísérletiek és kisjátékok alapkérdése „az élet, mint nemi úton terjedő halálos betegség”. Mundruczó Kornél sokaságban keresi az egyént. A Kis Apokrif az elrejtett lényeget a valóságban megsokszorozott kisfiú önkereső útján szembesíti közönségével. A válasz: mindenki egyforma, csak Istenből van egy. A megértéshez keress egy fát! Nemes Gyula A múlandóság gátját fekete-fehér, tipikus „nemesgyulás” képekkel tapogatózza körbe. Az életképek egy zenekari próba hangjaira épülnek, a zenekar Beethovent játszik, akárcsak V. Nagy Attila babagyári etűdje alatt. A baba a kislányok áhított álmát illúzióromboló módon születése pillanatától, azaz a kiöntéstől követi nyomon a gyártósoron. Múlandóság és hiábavalóság hatalma az élet naplójában: Marja Mikkonen 99 years of my life című filmjében egy év egy kulcsmondat. Egy egész emberöltő így ki is tesz 33 percet.