"Igényes és látványos filmjével Bergendy Péter egy romokban heverő Magyarország kíméletlen világát mutatja be. Teljesen egyedülálló a vérfagyasztó atmoszféra és a vizuálisan mellbevágó horrorjelenetek ilyen szerves összefonódása. A film újabb bizonyítéka annak, hogy a magyar zsánerfilm él és lenyűgöz minket" - méltatta az alkotást a fesztivál honlapja.
Bergendy Péter rendező (jobb oldalt) a film díszletében
Bergendy filmjében 1918 fagyos telén, a spanyolnáthajárvány idején Tomás, a fiatal vándorfotós (Klem Viktor) abból próbál megélni, hogy halottak utolsó fényképét készíti el a családjuk körében. Egy tízéves kislány (Hais Fruzsina) hívására eljut egy kis faluba, ahol szokatlanul sok munkája akad, és egyre több természetfeletti jelenséggel találkozik. A kísértetek közölni akarnak vele valamit, és ő elhatározza, hogy kideríti, mi a céljuk.
A Post Mortem világpremierje az A-kategóriás Varsói Filmfesztivál fő versenyprogramjában volt tavaly októberben, és ezzel egy időben mutatkozott be a horrorfilmek legnagyobb presztízsű nemzetközi seregszemléjén, a Sitgesi Filmfesztiválon Spanyolországban. Azóta sorra járja a világ legnagyobb műfaji fesztiváljait. A trieszti és portói díjak után a négy Magyar Mozgókép Díjjal kitüntetett film legutóbb a spanyol Sombra Fesztiválról is négy díjjal tért haza.
A Nemzeti Filmintézet támogatásával készült horrorfilm operatőre Nagy András, vágója Király István volt, zenéjét Pacsay Attila szerezte. A forgatókönyvet Zánkay Piros írta, a történet Bergendy Péter rendező és Hellebrandt Gábor kreatív producer munkája.