Új független magyar vígjáték októbertől a mozikban
Október 7-én kerül a hazai mozikba Dusa Tibor rendezésében egy független, új magyar vígjáték Pecakúra címmel, mely teljes egészében önerőből készült, minden támogatástól nélkül.
A film Pásztor István (Szoboszlai István) történetét mutatja be, aki egy számára balul sikerült terápiát követően elhatározza, hogy bosszút áll az orvosán. Tervébe azonban némi hiba csúszik, amikor összetalálkozik a levakarhatatlan és idegesítően kíváncsi parkolóőrrel, Muszáj Lajossal (Tóth Imre „Bruti”). Miután Pásztor elmesél neki mindent, az őr úgy dönt, hogy segít neki bosszút állni. Persze tervezni és végrehajtani az két különböző dolog. Főleg, hogy kiderül nem csak ők akarnak bosszút állni az orvoson. Na és persze ott a parkolóőr volt sógora is, valahogy vele is le kell számolniuk.
Dusa Tibor a film rendezése mellett a forgatókönyvet, az operatőri és a produceri munkát is végezte, a forgatókönyvet Csirmaz Ágnessel közösen írta, aki producertársa is volt Szoboszlai István mellett. A 98 perces film főbb szerepeiben Szoboszlai István és az országosan is elismert stand-up humorista, Tóth Imre „Bruti” látható, mellettük feltűnik többek közt Bujdosó Zoltán, Tóth János, Szoboszlai Miklós, Uray Zsolt, Dombi Tibor, Gábor Betti, Derzsi „Vezér” Bálint és Fige Sándor.
Dusa Tibor független, teljes egészében önerőből készült filmjét október 7-én tűzik a hazai mozik műsorára.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.