Kapcsolódó anyagok

Tavaly 3 helyszínen, 4 éjszakán át tartott a nagy reklámünnep, az összesen tízezer résztvevő 2400 reklámfilmet tekinthetett meg. Idén a „nagy zabálást” az újonc szegediek kezdhetik meg november 17-én a Szegedi Tudományegyetem Tanulmányi Ifjúsági Központjában, annak jegyében, hogy mint eddig is, a rendezvény nagyban épít a diákság érdeklődésére. A show, most már elmondható, hogy hagyományosan, Debrecenben folytatódik november 24-én, ezúttal azonnban az 5000 fős Főnix Csarnokot új helyszín, a városban tanuló több mint tízezer egyetemista és főiskolás kulturális centruma, a 3.000 négyzetméteren helyet kínáló, 1999-ben átalakított "Lovarda" Hallgatói Kulturális és Konferencia Központ váltotta fel. A decentralizációnak hála, a főváros ismét a turné utolsó állomásaként szerepel, s a Nagy Habzsolás december 1-jén érkezik meg a Budapesti Kongresszusi Központba. Ahogy tavaly, úgy az idén is differenciált jegyárakkal dolgozik a fesztivál. Míg Budapesten 5900 forintba kerülnek a jegyek, addig a két vidéki helyszínen 1200 forintért lehet bejutni az eseményre.

Tavaly az összesen tízezer résztvevő 2400 reklámfilmet tekinthetett meg
Nemcsak a belépők árában, de a programban is felfedezhető némi különbség. Ahogy azt a közönség már megszokhatta, nem ugyanazok a zenekarok szórakoztatják majd a különböző helyszínekre érkező nagyérdeműt. Szegeden Roy és Ádám, valamint a Sugarloaf, Debrecenben Varga Zsuzsa és a Colorstar, Budapesten pedig Roy és Ádám mellett egy meglepetés vendég lép majd fel. A három helyszínen négy-négy blokkban kerül vetítésre a közel hat órányi nemzetközi filmanyag, mely nagyobbrészt a tavaly készült reklámokat tartalmazza, de felbukkannak eddig nem látott régi csemegék is. A nemzetközi összeállításban megtalálható többek között az EPICA Awards válogatás, a Kusturica összeállítás, a 25 éves Nemzetközi Turné legjobb filmjei, a Renault panoráma, a Brazil Évnek szóló tisztelgés, és a betiltott, cenzúrázott filmekből álló egyedülálló gyűjtemény. A program azonos pontját képezik továbbá a Filmmúzeum támogatásával „leporolt” Társadalmi célú reklámok és a Rég volt, talán igaz se volt - Retro magyar reklámok blokkja. Amíg vidéken a Régi dicsőségeink a magyar rendezők emlékezetes alkotásaiból válogat, addig a fővárosban az elmúlt évek sikereiből készült összeállítás. Szegeden és Debrecenben a 60-as, 70-es és 80-as évek reklámfilmjei között tallózhat a közönség. A Budapesten már levetített blokkok helyett a Kongresszusi Központba látogatók  10 év Nike futtball reklámjait láthatja két részben.

Természetesen folytatódik az egyedülálló hazai kezdeményezésben megvalósult Viva Reklámzabálók Kreatív Verseny is. Idén 25 hazai reklám indul a díjért, köztük a 2004-ben nyerő Vodafone, amely már a karácsonyi kampányával ostromol, illetve a nagysikerű "Szerintem" RTL filmes image. Tavaly az online kategória pálmáját TWBA (Bp) Sörivók is elkezdhetik, míg az offline kategória fődíját a Grey Reklámügynökség Vodafone Rock "N" Roll Max filmje vihette haza. 2005-ben online szavazás december1-ig, offline (sms-ben) november 17-ig lehet szavazni.

Hogy a „zabálás” ne érjen véget december elsejével, a közönség a moziban is találkozhat kedvenceivel, mégpedig nem is akármilyen összeállítás vár rá, hiszen a Kings of Ads a leghíresebb filmrendezők reklám terén elkövetett szösszeneteiből válogat. Mivel a Magyar Nemzeti Filmiroda októberben odaítélte az összeállításnak az „Art Film” besorolást, több budapesti és vidéki művészmoziban látható a két és fél órás „menü”, amely hamarosan DVD-n is eljuthat a rajongókhoz.