2005. 11. 08. filmhu
Újabb helyszínnel bővül a nagy reklámzabáló turné – tudtuk meg a Reklámzabálók Éjszakájának hagyományos sajtátájékoztatóján. Budapesten immár ötödik, Debrecenben második, míg Szegeden első alkalommal tálalják majd Jean-Marie Boursicot „konyhafőnök” ajánlatát. A név elé bekerült MINI jelző pedig nem a rendezvény méretére, hanem az új főtámogató és egyben névszponzor, az egykori kultuszautó jelenlétére utal.
Tavaly az összesen tízezer résztvevő 2400 reklámfilmet tekinthetett meg |
Nemcsak a belépők árában, de a programban is felfedezhető némi különbség. Ahogy azt a közönség már megszokhatta, nem ugyanazok a zenekarok szórakoztatják majd a különböző helyszínekre érkező nagyérdeműt. Szegeden Roy és Ádám, valamint a Sugarloaf, Debrecenben Varga Zsuzsa és a Colorstar, Budapesten pedig Roy és Ádám mellett egy meglepetés vendég lép majd fel. A három helyszínen négy-négy blokkban kerül vetítésre a közel hat órányi nemzetközi filmanyag, mely nagyobbrészt a tavaly készült reklámokat tartalmazza, de felbukkannak eddig nem látott régi csemegék is. A nemzetközi összeállításban megtalálható többek között az EPICA Awards válogatás, a Kusturica összeállítás, a 25 éves Nemzetközi Turné legjobb filmjei, a Renault panoráma, a Brazil Évnek szóló tisztelgés, és a betiltott, cenzúrázott filmekből álló egyedülálló gyűjtemény. A program azonos pontját képezik továbbá a Filmmúzeum támogatásával „leporolt” Társadalmi célú reklámok és a Rég volt, talán igaz se volt - Retro magyar reklámok blokkja. Amíg vidéken a Régi dicsőségeink a magyar rendezők emlékezetes alkotásaiból válogat, addig a fővárosban az elmúlt évek sikereiből készült összeállítás. Szegeden és Debrecenben a 60-as, 70-es és 80-as évek reklámfilmjei között tallózhat a közönség. A Budapesten már levetített blokkok helyett a Kongresszusi Központba látogatók 10 év Nike futtball reklámjait láthatja két részben.
Természetesen folytatódik az egyedülálló hazai kezdeményezésben megvalósult Viva Reklámzabálók Kreatív Verseny is. Idén 25 hazai reklám indul a díjért, köztük a 2004-ben nyerő Vodafone, amely már a karácsonyi kampányával ostromol, illetve a nagysikerű "Szerintem" RTL filmes image. Tavaly az online kategória pálmáját TWBA (Bp) Sörivók is elkezdhetik, míg az offline kategória fődíját a Grey Reklámügynökség Vodafone Rock "N" Roll Max filmje vihette haza. 2005-ben online szavazás december1-ig, offline (sms-ben) november 17-ig lehet szavazni.
Hogy a „zabálás” ne érjen véget december elsejével, a közönség a moziban is találkozhat kedvenceivel, mégpedig nem is akármilyen összeállítás vár rá, hiszen a Kings of Ads a leghíresebb filmrendezők reklám terén elkövetett szösszeneteiből válogat. Mivel a Magyar Nemzeti Filmiroda októberben odaítélte az összeállításnak az „Art Film” besorolást, több budapesti és vidéki művészmoziban látható a két és fél órás „menü”, amely hamarosan DVD-n is eljuthat a rajongókhoz.