Tavaly 3 helyszínen, 4 éjszakán át tartott a nagy reklámünnep, az összesen tízezer résztvevő 2400 reklámfilmet tekinthetett meg. Idén a „nagy zabálást” az újonc szegediek kezdhetik meg november 17-én a Szegedi Tudományegyetem Tanulmányi Ifjúsági Központjában, annak jegyében, hogy mint eddig is, a rendezvény nagyban épít a diákság érdeklődésére. A show, most már elmondható, hogy hagyományosan, Debrecenben folytatódik november 24-én, ezúttal azonnban az 5000 fős Főnix Csarnokot új helyszín, a városban tanuló több mint tízezer egyetemista és főiskolás kulturális centruma, a 3.000 négyzetméteren helyet kínáló, 1999-ben átalakított "Lovarda" Hallgatói Kulturális és Konferencia Központ váltotta fel. A decentralizációnak hála, a főváros ismét a turné utolsó állomásaként szerepel, s a Nagy Habzsolás december 1-jén érkezik meg a Budapesti Kongresszusi Központba. Ahogy tavaly, úgy az idén is differenciált jegyárakkal dolgozik a fesztivál. Míg Budapesten 5900 forintba kerülnek a jegyek, addig a két vidéki helyszínen 1200 forintért lehet bejutni az eseményre.
Tavaly az összesen tízezer résztvevő 2400 reklámfilmet tekinthetett meg |
Természetesen folytatódik az egyedülálló hazai kezdeményezésben megvalósult Viva Reklámzabálók Kreatív Verseny is. Idén 25 hazai reklám indul a díjért, köztük a 2004-ben nyerő Vodafone, amely már a karácsonyi kampányával ostromol, illetve a nagysikerű "Szerintem" RTL filmes image. Tavaly az online kategória pálmáját TWBA (Bp) Sörivók is elkezdhetik, míg az offline kategória fődíját a Grey Reklámügynökség Vodafone Rock "N" Roll Max filmje vihette haza. 2005-ben online szavazás december1-ig, offline (sms-ben) november 17-ig lehet szavazni.
Hogy a „zabálás” ne érjen véget december elsejével, a közönség a moziban is találkozhat kedvenceivel, mégpedig nem is akármilyen összeállítás vár rá, hiszen a Kings of Ads a leghíresebb filmrendezők reklám terén elkövetett szösszeneteiből válogat. Mivel a Magyar Nemzeti Filmiroda októberben odaítélte az összeállításnak az „Art Film” besorolást, több budapesti és vidéki művészmoziban látható a két és fél órás „menü”, amely hamarosan DVD-n is eljuthat a rajongókhoz.