A Matchstick Men - Scott negyedik filmje az elmúlt 3 és fél évben - pénteken kerül az amerikai mozikba. Januárban kezdi el forgatni új történelmi eposzát a keresztes hadjáratokról, az 1979-es Alien rendezői változata pedig novemberben kerül mozikba.
 
"Kezdek nyugtalankodni, hogy nem készítettem még elég filmet", nyilatkozott a 63 éves Scott a Toronto-i Filmfesztiválon, ahol a Matchstick Ment és az Alien új változatát is bemutatták. "Öt évvel ezelőtt kezdődhetett mindez, amikor visszatekintettem a múltra és elgondolkoztam rajta: te jó isten, hiszen átlagosan csak kétévente készítettem filmet! Ez egyébként nem is rossz arány, de nagyon türelmetlen vagyok.”

1991-es kultfilmje, a Thelma és Louise után a 90-es években csupán három filmet rendezett, mindegyik bukás lett (1492: A Paradicsom meghódítása, White Squall, G.I. Jane) Egy másik nagy filmterve, az I Am Legend című sience-fiction regényen alapuló The Omega Man 4-5 hónapos előkészület után meghiúsult. Olyannyira égett benne a munkavágy, hogy A gladiátort anélkül vállalta el, hogy bármit is tudott volna a történetről. Ezzel a filmmel egy olyan műfajt támasztott fel, mely a 60-as évek óta nem volt divatban Hollywoodban. Scott csupán egy producerrel tárgyalt a filmről, végül a Római Birodalom, Néró, a lefelé fordított hüvelykujjak és a telhetetlen tömeg víziói nagy hatást gyakoroltak rá. "Sosem szerettem igazán a gladiátor-filmeket. Bizarrnak, giccsesnek és teátrálisnak találtam őket. De amit a képzeletemben láttam, az tetszett. Tudtam, hogyan kell elkerülni a teatralitást. Róma utcáin jöttem rá, pedig 40 éve lebombázták a várost."

A keresztes hadjáratot feldolgozó film hosszú előkészületei közben Scott bevállalta a Matchstick Ment, egy hiperneurotikus férfiről szóló komédiát, akinek jól szervezett élete megbomlik tizenéves élénk húgának feltűnésével.

Scott belefogott az Alien újravágásába is, melynek során kb. 6 percnyi, korábban kivágott anyagot tett hozzá a filmhez. A legérdekesebbnek egy alien-fészek megjelenése ígérkezik a film tetőpontján, amikor a főszereplő Sigourney Weaver megismeri a két eltűnt csapattag szörnyű sorsát.

A kritikusok szerint Scott filmjeiben a jellemek kidolgozottsága sokszor csak másodlagos jelentőségű, az igazi lényeg vizuális látványon van.

A Matchstick Men a rendező legintimebb, szereplőközpontú alkotása a Thelma és Louise óta. “Nagyon élveztem a forgatás, imádom a vígjátékot és szerintem jól is csinálom” mondta el Scott, aki egy újabb vicces könyvön dolgozik, mely a franciák idegenektől való irtózását figurázza ki a rendező 12 éves Provence tartózkodására alapozva.

Vissza kell térnem ahhoz, amit a legjobban tudok: világokat teremteni. Ehhez értek a leginkább, és az egyik legjobb vagyok benne. Képes vagyok egy egzotikus világ élővé és valóságossá varázslására.”