Miriam Fisch, az angoltanárnő, és ügyvédje, Douglas Litowitz, teljesen szükségtelennek tartják a reklámok vetítését a mozikban, hiszen a nézők otthon is nézhetnek annyi reklámot amennyit csak akarnak. Felmérték, hogy a mozikban átlagosan 10 perc reklámot adnak minden egyes film előtt. Ez elfogadhatatlan!- mondják.

A kárvallottak követelik a mozit üzemeltető céget, hogíy fizesse meg Ms Fisch-nek az elpocvsékolt idejét, amit a mozijukba reklámfilmnézéssel töltött, és kérvényezni fogják, hogy a moziműsorokban mostantól a filmek tényleges kezdését tűntessék, reklámok nélkül.

Európaiak számára talán szokatlan ez az ügy, mivel nálunk olajozottabban megy a reklám-gépezet. Senkinek sem jutott eszébe idáig beperelni bármelyik nagy mozihálózatot, pedig átlagban majdnem 15 perc reklámot vetítenek az európai mozik. Amerikában még nem működik ennyire a dolog, de ez a "szokás" egyre terjed.