A film végig egyetlen lakásban játszódik egyetlen szereplővel - külső karakterek csak az utolsó három percben jelennek a Sas által csak "monofilmként" emlegetett moziban. Éppen ezért a hangoknak különös jelentősége lesz a sztori kifejtésében és a feszültség fenntartásában - a történetről a Kovács Patrícia által alakított hősnő narrációiból, felovasott levelekből, telefonokból, a láthatatlan szomszédokkal való perlekedésekből értesülünk.

A sajátos Lolita-kapcsolatban élő lányt 13 éves korában elcsábította nevelőapja. 11 évvel később elhatározza, hogy bosszút áll a csalfa gyámon: öngyilkosságot követ el, de úgy állítja be, mintha nevelőapja ölte volna meg. A Szerelemtől sújtva az akcióra való felkészülést, majd a tervek totális félresiklását követi nyomon.

A harmadéves színinövendék Patríciának nemcsak az jelentett óriási kihívást, hogy mindjárt első filmjében 90 percet kell egyedül elvinnie, de az édeskeserű mostoha szerepében saját vezető tanárával, Máté Gáborral is meg kell küzdenie - igaz csak hangban.

A Presszó és a Rosszfiúk rendezőjének régóta dédelgetett álma volt egy monomozi elkészítése. Sas a sztori első sorát már 10 éve papírra vetette, fél éve vette elő a fiókból, s innentől kezdve mindössze 6 hónapnak kellett eltelnie, hogy elhangozhasson az első "Felvétel!". A szkript megírásában kezdetben Can Togay is közreműködött, aki csakhamar kiszállt a projektből.

Az operatőrként induló rendező egy másik régi, filmnyelvi ötletét is kipróbálhatta az új filmben, s ezzel az amerikai B-mozik rutinfényképezésével foglalkoztatott Ragályi Elemért is kihívás elé állíthatta, ezúttal végre egy magyar filmben. Sas az egyes jeleneteken belül nem vágott - a vágást egy bonyolult fahrtmunkát igénylő különleges tengelymozgással helyettesítette: ahol megszakítatlanul tudunk a totálból akár a premierplánig eljutni és vissza.

A filmmel utoljára 2 éve jelentkező Sas Tamás belátta, hogy a jelenlegi filmcsatározások közepette esélye sincs pályázati pénzekre, így a Szerelemtől sújtva teljesen saját zsebből született meg, A Hídember költségvetésének mindössze 0,8 %-ából. Hogy mi lesz a film jövője, mikor lesz a premier, az abszolút nem a rendezőtől függ - mindenesetre ő nem a Szemlére szánja a munkát, hisz szerinte a magyar film egyik nagy rákfenéje, hogy minden év február elejére hegyezik ki a szakmát.