magazin

Szentendrén vár az ezredfordulós magyar művészfilm aranybányája

A szentendrei MűvészetMalomban látható a különleges kiállítás, amely tíz évet ölel fel az a Muhi András producer által alapított Inforg Stúdió…

tovább

magazin

Egy pontig úgy volt, hogy A feleségem története fekete-fehér lesz

Enyedi Ildikó A feleségem története című nagyszabású romantikus drámáját először a CineFesten láthatta a magyar közönség. A rendező mellett Balázs…

tovább

magazin

Beszéljünk egy kicsit a magyar producerekről

Ha már eleget tudunk a rendezők és operatőrök munkájáról, jöjjenek a producerek, akik a filmkészítés bürokratikus útját járják végig és közvetítenek…

tovább

magazin

Forradalmak rítusai – Jancsó, a fáradhatatlan kérdező

Színes ruhák, táncolva daloló fiatalság, lendület és agresszió, meztelenség és fegyverek. 100 éves született Jancsó Miklós, akinek érzéki…

tovább

magazin

Sean Baker: A szexmunkások valódi szakmát űznek, tartsuk őket tiszteletben!

A 17. CineFest Miskolc Nemzetközi Filmfesztivál vendége volt az amerikai függetlenfilm egyik legizgalmasabb alakja, a Tangerine és a Floridai álom…

tovább

magazin

De jó lenne, ha a problémáink egy csettintésre elmúlnának!

A lengyel Malgorzata Szumowska eddigi leglíraibb alkotása, a Soha többé nem fog havazni - amelynek Michal Englert a társrendezője - egy titokzatos,…

tovább

magazin

Minden tekintetből visszaköszönt a lelkesedés, ami bennem is megvan a képregények iránt

A miskolci CineFesten mutatták be a Volt egyszer egy képregény című dokumentumfilmet, amely feltérképezi a magyarországi képregényvilág múltját és…

tovább

magazin

Azon dolgozom, hogy ez egy mozgalmas és pörgős film legyen

Mit tehet egy félénk gimnazista srác, aki retteg a megszégyenüléstől, de minden álma, hogy összejöjjön az osztály legvagányabb lányával? Pontosan az…

tovább

magazin

A romlás szerelmes hajóskapitánya

Enyedi Ildikó féltékenységi drámája, A feleségem története szétszed és újra összerak. Még ma is aktuális érzelmi magasságokról és hullámokról mesél,…

tovább

magazin

Az elnyomást az Unicum sem teszi elviselhetőbbé

Az 1962-es novocserkasszki mészárlásnak emléket állító film kíméletlenül pontos látlelet a mindenkori diktatúra működéséről. Már a mozikban a Kedves…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
A baktatás és a baktatás között óriási különbség van.

Kelemen / Sátántangó

Oszd meg! Az összes idézet