magazin
Van, aki késtől, van, aki golyótól. Van, aki magától. Mást meg csak úgy hagynak. Felháborító, lehangoló, elszomorító, de közel sem hétköznapi…
továbbmagazin
Készülő kisfilmeket bemutató sorozatunkat Széphelyi Júlia Incella kenyérért megy című alkotásával folytatjuk. Az abszurd film forgatásáról a…
továbbmagazin
Hiába The Grand Budapest Hotel (plakát itt, trailer itt) Wes Anderson legújabb filmjének címe, magyar fővárost még nyomokban sem tartalmaz. Pedig…
továbbmagazin
A Mafilm és a Magyar Filmlaboratórium október elsejétől hivatalosan is beolvadt a Magyar Nemzeti Filmalapba. A szervezet 600 milliós forrást…
továbbmagazin
Az Isteni műszakot a Kontrollal és A nyomozóval együtt emlegettük már a bemutató előtt. Mindhárom első film, bevállalósak, bátrak, bár nem hiba…
továbbmagazin
Október 24-én kerül a mozikba Bodzsár Márk első játékfilmje, az Isteni műszak. A bemutató után csíptük el a fekete humorú mentős western rendezőjét…
továbbmagazin
A forradalom tíz (plusz egy) arca 1957-től 2013-ig. Hogyan látta 1956-ot Szabó István, Makk Károly vagy Bereményi Géza, és milyen Magyarországról…
továbbmagazin
A háborús fényképezés magyar származású fenegyereke ma lenne 100 éves. Összeállításunkban magyar operatőröket kérdeztünk Robert Capához fűződő…
továbbmagazin
Készülő tévéfilmeket bemutató sorozatunkat Fazakas Péter Szabadság különjárat című alkotásával folytatjuk. Az 1956-ben játszódó akciódús repülős…
továbbmagazin
Mintha csak egy filmből lépett volna elő: jóképű volt és vagány, szerette a nőket, a kockázatot, az életet mindenestül, talán éppen ezért fotózta…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié