magazin
Vajon az időtálló, örökzöld történeteknek hány változata van? Az ókori görög mítoszoknak hány variánsát ismerjük a művészet minden ágából? S…
továbbmagazin
Nagyszabású, nagyratörő, alanyait több éven, esetenként évtizeden át követő, több országba vagy távoli vidékekre kísérő alkotások jellemzik az idei…
továbbmagazin
Győrffy Szabolcs dokumentumfilmje az első kecskeméti, Kodály módszer szerint oktató általános iskola megalapításának 60. évfordulója alkalmából…
továbbmagazin
Szalay Péter dokumentumfilmje a virtuális játékokban élő fiatalokról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Németh Gábor Péter dokumentumfilmje Káva Kulturális Alapítvány és a Krétakör közös kezdeményezéséről, amely keretein belül két borsod megyei…
továbbmagazin
Pelsőczy Petra dokumentumfilmje az 1958 és 1968 között épült Lottóházak keletkezéstörténetébe enged bepillantást. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar…
továbbmagazin
Kabarcz Zsófi, Boros Panna dokumentumfilmje az Elek Dóra által alapított Baltazár Színházról, az egyedüli hivatásos színtársulatról Magyarországon,…
továbbmagazin
Igor és Ivan Buharov kisfilmje az 1970-es évek jugoszláviai kisebbségi létének önkifejezéséről. A modern eposz rendezőit a 42. Magyar Filmszemle…
továbbmagazin
Kárpáti György Mór kisfilmje egy erdőben történt gyilkosságról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Thernesz Vilmos filmje a rádiócsillagászat, az egyik legfiatalabb tudományág európai történetének első pár évtizedét dolgozza fel két részben. A…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié