magazin
Az Unio Film és a Magyar Televízió 2009-ben egy tizenkét részből álló sorozat keretében biztosított lehetőséget fiatal rendezők számára egy-egy…
továbbmagazin
Vakítóan fehér vászon, szertefoszlott narratívák, morbid humor és a fődíjra is esélyes Csicska a harmadik kisjátékfilmes blokkban.
továbbmagazin
El nem készült magyar filmekről szóló dokuval, üdítően rövid megnyitóval kezdődött a szemle. Beszámoló az első napról.
továbbmagazin
A Berlint megjárt Erdő mellett a titokzatos Finale, a megosztó csajozós film, télapónak öltözött rabló és szomorú mennyasszony a második…
továbbmagazin
Hules Endre több mint harminc éve él hazánkon kívül. Most mégis, A halálba táncoltatott leány című filmjét, amelynek írója és rendezője is, itthon…
továbbmagazin
Hosszú évek után ismét van animációs versenyprogram a Magyar Filmszemlén. A Báron György, Féjja Sándor és Varga Csaba alkotta előzsűri 11 filmet …
továbbmagazin
Stílusban erős a K1-es blokk: asszimmetrikus képek, steril beállítások, háromdimenziós születéstörténet, és egy érdekfeszítő és szórakoztató…
továbbmagazin
Az olyan speciálisabb kérdések, mint a fogyatékkal élők (Varázslatos gladiátorok) vagy a zene (Keleti szél: A film, Kodály generációk) szórványos…
továbbmagazin
A színház világából is ismert Pozsgai Zsolt új játékfilmmel jelentkezett, amely A föld szeretője címmel Zsolnay Vilmos és az általa gyártott…
továbbmagazin
A Családi tűzfészek határon túli Dogma-változata, elégikus szépség, galoppozó disztópia, posztapokaliptikus putri és egy nyomasztó sörreklám a K5…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié