magazin
Addig nem éltél, amíg meg nem tapasztalod, milyen a filmhu szerkesztőségének antiszociálisabb tagjaival megtenni egy három órás autóutat, amelynek…
továbbmagazin
Háromnapos filmszakmai konferenciát rendeztek a Mediawave keretében. Pénteken, a szombathelyi Pannónia Házban családias keretek között esett szó…
továbbmagazin
Nem is emlékszem, mikor durrant utoljára ekkorát kisfilm, mint az Itt vagyok, Szimler Bálint filmje. Csak nagyon jó élmények kapcsolódnak hozzá:…
továbbmagazin
Egy olyan fesztiválon, amely nemzeti, pontosabban földrajzi tematikára épül, állandóan fennáll a veszélye, hogy sokféle, az ember ízlésétől elütő…
továbbmagazin
Egyszer egy német biológus számba vette Izland élővilágát, és egy fejezetet szentelt az izlandi baglyoknak is. A fejezet így szólt: Izlandon…
továbbmagazin
Andreas Lustot egészen mostanáig alig ismertük, a vásznon csupán nyúlfarknyi szerepekben tűnt fel, a nézők és a kritikusok alig vették észre. Götz…
továbbmagazin
Vécsei Mártonnal első játékfilmje, a Diamond Club kapcsán beszélgettünk alkalmazott filmkészítésről, budai úrigyerekekről, filmtámogatási…
továbbmagazin
A Kovásznai Kutatóműhely azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egybegyűjti Kovásznai György életművét, és megismerteti a festő-animációs…
továbbmagazin
Erkel Andrással, a 2010-es, Sopronban megrendezésre kerülő Cartoon Forum nemzetközi animációs tévéfilm vásár egyik magyarországi szervezőjével a…
továbbmagazin
Az idei szemlén Pusztai Ferenc lett az év producere: a Czukor show és a Team Building alkotója Kocsis Ági második filmjével, a Pál Adrienn-nel éppen…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié