magazin
Míg a magyar kritikák többnyire pozitívan fogadták Mundruczó Kornél Cannes-ban bemutatkozó legújabb filmjét, a külföldi kritikusok nem mindig bántak…
továbbmagazin
Általános moziválság: drasztikusan csökkenő nézőszámok, bezáró mozik, piacról kivonuló forgalmazók. Port Ferenc, a Budapest Film Zrt. …
továbbmagazin
Az eredeti Frankenstein regény finoman elrajzolt adaptációja Mundruczó legújabb filmje, amely megpróbálja mindennapi viszonyok közt értelmezni az…
továbbmagazin
Politikai elkötelezettség, de kevés tematikai vagy formanyelvi újítás jellemezte az idei versenyprogramot, amit a néhány kiemelkedő ellenére szinte…
továbbmagazin
Az iráni Kiarostami az első, aki a Cannes-ban idén felvonuló nagy szerzők közül végre valóban maximálisan megfelelt a várakozásoknak. Első…
továbbmagazin
Európa legmodernebb stúdióját nyitották meg Rákospalotán: bejártuk a műtermek mellett a kamerabutikot, műhelyeket, a készülő utómunka-stúdiót és a…
továbbmagazin
A rendezőnővel filmje, a Pál Adrienn cannes-i beválogatása kapcsán beszélgettünk hitelességről, az igazi tömegfilmekről, filmezésről, iróniáról…
továbbmagazin
Kísértet - pontosabban egy hatalmas nővérbábu - járta be a Croisette-t a fesztivál első napjaitól kezdődően: Kocsis Ági túlsúlyos ápolónőről szóló…
továbbmagazin
A fesztiválkezdet előtti héten errefele dúló minicunamival ellentétben az első napokban nem vet nagy hullámokat Cannes: mindenki korrektül és…
továbbmagazin
Ahhoz már szép lassan kezdünk hozzászokni, hogy évente legalább két román film feltűnést kelt, és azonnal besoroljuk a román új hullám sikereinek…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéKondor Géza / Kölyök