magazin

Showrisk: Filmbiztosítás egyértelműen

A biztosítás bonyolult, a filmesek számára olykor követhetetlen dolog, ezért Rákos Tamást, a Showrisk képviselőjét kértük, hogy magyarázza…

tovább

magazin

The Spirit – A sikító város

A Sin City sikerén felbuzdult Frank Miller elővett egy ’40-es évekbeli klasszikus képregényt, leszerződtetett mindenféle szívdöglesztő bombanőket,…

tovább

magazin

Titanic: Megismételhetetlen együttállás

Jövő héten vízre bocsájtják a Titanicot, ismét teret hódíthat a tavaly óta mellőzött hajózási szakzsargon. Ennek apropóján egy budai kávézóban…

tovább

magazin

Hollywoodi Ablak-Zsiráf 1.

Hollywoodban a forgatókönyvíró okos lehet, de szép soha. Akár nagy pénzeket is csinálhat, de kreatív kontrollal nem rendelkezik. A bukott film…

tovább

magazin

Díjnyertes filmek a Magyar Tudományos Akadémián

Természetvédelem, történelem, globalizáció, emberi sorsok – ezekkel a témákkal foglalkozik a Magyar Tudományos Akadémia filmklubja, amelyben 2009.…

tovább

magazin

Hogyan távolíttathatom el az Internetről művemet?

A filmhu rovatában szerzői jogi, filmjogi, médiajogi és a fentiekhez kapcsolódóan polgári jogi kérdésekkel lehet zaklatni a Cinego ügyvédeit. Heti…

tovább

magazin

A lapszámos jelenti: korunk hősei és a többiek

Akinek van szeme a látásra, olvasson is! jeligével vágunk neki filmológiai és kritikai zarándokutunknak, mellyel a havonta esedékes stációknál…

tovább

magazin

Milyen volt a Filmszemle?

Az elmúlt időkben megszaporodtak a magyar kritika és a magyar film együttműködését szorgalmazó rendezvények. Előbb a kritikusok ültek össze a magyar…

tovább

magazin

A Baader Meinhof-csoport

A Baader Meinhof-csoport 2008 legnagyobb vitákat kiváltó filmje volt Németországban. Joggal, mert pontatlan képet ad a ’68 utáni német…

tovább

magazin

Uli Edel és Bernd Eichinger: A múlt többé nem történhet meg

A két filmfőiskolás barát, Bernd Eichinger, A bukás – Hitler utolsó napjai, A parfüm, A kísértetház, a Fantasztikus négyes, A rózsa neve, a Végtelen…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Utálom a retrót és utálom a jövőt. Mi marad nekem?

Larry / Közelebb

Oszd meg! Az összes idézet