magazin

Titanic: Berlin Calling

A német rendező, Hannes Stöhr (Berlin is in Germany, One day in Europe) egy, a kívülállók számára ismeretlen területet, a berlini partikultúrát…

tovább

magazin

Titanic: Három asszony

Divatja van ma az iráni filmeknek: okkal. Az elmúlt két évtizedben számos fesztiváldíjat söpörtek be és kialakult lelkes, bár nem túl népes…

tovább

magazin

Titanic: Ember a magasban

„Miért?” Szegezték a kérdést Philippe Petit-nek, mikor bilincsben, rendőri kísérettel, a fölajzott média gyűrűjében távozott a World Trade…

tovább

magazin

Titanic: Kasztner meggyilkolása

Több mint hat évtizeddel a holokauszt után még mindig fehér foltok éktelenkednek a történelem lapjain. Hogyan dolgozta fel a zsidóság azt az…

tovább

magazin

Titanic: Borzasztó boldog

Talán a levegőben van valami, vagy a vízben, esetleg a fényviszonyok hatása, nem tudom, az mindenesetre biztos, hogy az egy főre jutó…

tovább

magazin

Titanic: Az üldöző

A Dél-Koreában tavaly februárban debütáló Az üldöző azért fontos alkotás, mert egy lehetséges kiutat kínált egy kétségbeesett, krízishelyzetben lévő…

tovább

magazin

Hogyan használjunk kép-, film-, és zenerészleteket saját készítésű videóinkban?

A filmhu rovatában szerzői jogi, filmjogi, médiajogi és a fentiekhez kapcsolódóan polgári jogi kérdésekkel lehet zaklatni a Cinego ügyvédeit. Heti…

tovább

magazin

Filmklub a Pilinszky Kávéházban

Sorra indulnak fővárosunkban a kortárs magyar filmesek alkotásait bemutató filmklubbok. A Pilinszky Kávéház vetítéssorozata március 31-én kezdődik,…

tovább

magazin

Titanic: Gomorra

Fegyverkereskedelem, illegális szemétlerakás, drog, csajok, satöbbi. Nápoly és Campania óriás pénzmosodájában évente 150 milliárd euró forog körbe.…

tovább

magazin

Független filmezés avagy a „trendkívüliség”

Mit jelent ma Magyarországon független alkotónak lenni, ezt jártuk körbe először Mészáros Attilá val, a Karakter Film tagjával beszélgetve.…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Nos, jó volt szemben ülni önnel. Persze a kezdeti átlós helyzetet is élveztem.

Lawrence / Kávé és szerelem

Oszd meg! Az összes idézet