magazin

Az adaptáció iskolája

Több szempontból is rendhagyó médiaórán vehettek részt szombat koradélután azok, akiknek nem volt elég az egész heti tanulás, vagy egyszerűen csak…

tovább

magazin

Nagy Anikó Mária: A nők Johannája

Három nő, három történet, három rövid fejezet egy párterapeuta naplójából. A három tipikusan mai nőtípust páratlan érzékenységgel és pontossággal…

tovább

magazin

Magyar film, magyar filmkritika

A magyar filmkritikusok szerveztek egy beszélgetést, majd ezt követően Báron Györgyöt megkeresték a filmesek, mert néhány, a magyar sajtóban …

tovább

magazin

Kapj el, ha tudsz

Csak egy ötlet, és tényleg a legnagyobb jóindulattal írom le: lehetséges lenne, hogy a jövőben ne a halottaink portréjának montázsával nyissuk meg a…

tovább

magazin

Apaföld

Az elsőfilmes Nagy Viktor Oszkár műve igen erősen kapcsolódik a magyar film hatvanas-hetvenes évekbeli hagyományaihoz. Az archaikus képeken…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Én mindig is jó szándékú gyerek voltam, csak mire a szándékom végére értem, rossz lett.

Indul a bakterház

Oszd meg! Az összes idézet