magazin
Mátyássy Áron Utolsó idők című filmje elvitte a 40. Magyar Filmszemle fődíját. A film főszereplője, Kádas József jelenleg Horváth Csaba Forte…
továbbmagazin
A biztosítás bonyolult, a filmesek számára olykor követhetetlen dolog, ezért Rákos Tamást, a Showrisk képviselőjét kértük, hogy magyarázza…
továbbmagazin
A Sin City sikerén felbuzdult Frank Miller elővett egy ’40-es évekbeli klasszikus képregényt, leszerződtetett mindenféle szívdöglesztő bombanőket,…
továbbmagazin
Jövő héten vízre bocsájtják a Titanicot, ismét teret hódíthat a tavaly óta mellőzött hajózási szakzsargon. Ennek apropóján egy budai kávézóban…
továbbmagazin
Hollywoodban a forgatókönyvíró okos lehet, de szép soha. Akár nagy pénzeket is csinálhat, de kreatív kontrollal nem rendelkezik. A bukott film…
továbbmagazin
Természetvédelem, történelem, globalizáció, emberi sorsok – ezekkel a témákkal foglalkozik a Magyar Tudományos Akadémia filmklubja, amelyben 2009.…
továbbmagazin
A filmhu rovatában szerzői jogi, filmjogi, médiajogi és a fentiekhez kapcsolódóan polgári jogi kérdésekkel lehet zaklatni a Cinego ügyvédeit. Heti…
továbbmagazin
Akinek van szeme a látásra, olvasson is! jeligével vágunk neki filmológiai és kritikai zarándokutunknak, mellyel a havonta esedékes stációknál…
továbbmagazin
Az elmúlt időkben megszaporodtak a magyar kritika és a magyar film együttműködését szorgalmazó rendezvények. Előbb a kritikusok ültek össze a magyar…
továbbmagazin
A Baader Meinhof-csoport 2008 legnagyobb vitákat kiváltó filmje volt Németországban. Joggal, mert pontatlan képet ad a ’68 utáni német…
továbbFriss
Nepp Józsefről és a Pannónia Filmstúdióról készül dokumentumfilm
Két magyar dokumentumfilmtervet díjaztak Zágrábban
Nepp Józsefről és a Pannónia Filmstúdióról készül dokumentumfilm
Premier előtti vetítésekkel érkezik az új magyar családi film
Cannes-i nagydíjassal folytatódik januárban a Mozinet Filmnapok
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié