magazin
Nevelőintézet, disznók közé zuhant eszméletlen gazda, háborúzni induló szerelmesek, azaz társadalmi problémák, a világ akarat egyfelől, érzékenység,…
továbbmagazin
Pater Sparrow első nagyjátékfilmje, az 1 olyan alkotás, melyre számos helytálló értelmezés adható – a „vége” főcím után azonban több dolog derül ki…
továbbmagazin
Petrányi Viktória producer moderálta a beszélgetést, amelyen nyolc fiatal rendező beszélt a koprodukciós és nemzetközi filmes életről. Az alkotók…
továbbmagazin
A Napszúrás című filmben Maja kisbabájával él egy nevelőintézetben. Itt találkozik Rózsával, a nevelőnőnővel, és sorsdöntő kapcsolat bontakozik ki…
továbbmagazin
Mármint a vidéki filmszemle hivatalossá teendő mértékegysége. Vagy legyen inkább egy tagló? Az biztos, hogy nem nézőszámmal, még kevésbé filmszámmal…
továbbmagazin
A vidéki filmszemle harmadik állomásán, Keszthelyen sor került Hajdú Eszter A fideszes zsidó, a nemzeti érzés nélküli anya és a mediáció című…
továbbmagazin
Kezdünk besűrűsödni, nekem meg előjön a tömegiszonyom: egyik trémenszes állapotomban megjelent nekem Latinovits szelleme, és megkérdezte mit…
továbbmagazin
Ha közös nevezőre akarnánk hozni az idei Szemle K7-es kisjátékfilm szekciójának darabjait, tartalmi szempontok alapján olyan fogalmak is…
továbbmagazin
Ha nem lesz tévé, végünk lesz: időn és téren kívüli furcsa valóságban játszódik az Adás. Aki azt várja, hogy az Adás olyan lesz mint Az ember…
továbbmagazin
Pater Sparrow hosszú évek óta készült Stanislav Lem megfilmesítésére, és az Emberiség egy perce jó alapanyagnak bizonyult, hogy egy eklektikus…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié