magazin
Kosztolányi világában játszódik, ám mégis nagyon aktuális problémákról szól a Tréfa: amit Gárdos Péter gondol a világ erőszakosságáról,…
továbbmagazin
A három napos konferencián a digitális filmről, moziról és terjesztésről tartanak előadást szakemberek a Budapest Kongresszusi Központ Bartók…
továbbmagazin
Egy kisfiú bolyong a törökországi Kars városában, mindenáron találnia kell egy labdát a délutáni meccshez. Béres Dánielt (lapunk egykori…
továbbmagazin
Mennyire lehet hiteles egy magyar rendező kisfilmje a jugoszláv háború kapcsán? Erről is kérdeztük Ujj Mészáros Károlyt.
továbbmagazin
Szabó Julival és Lehoczky Tamással beszélgettünk, akik a Macskásember 0, avagy az orosz montázsiskola hatása egy magyar macskára kisfilmmel…
továbbmagazin
Elidegenedés és kommunikációképtelenség: ezek a K3-as K4-es blokk rövidfilmjeinek kulcsszavai. A különbség csak az, melyik miként közelíti meg a…
továbbmagazin
Jakab, a szenvedélyes horgász találkozik egy lengén öltözött táncosnővel, és úgy dönt, beveti a ”csalit”. Már csak az a kérdés, a véget nem érő…
továbbmagazin
Spáh Dávid az Aqua és az Ebéd után idén is egy kisjátékfilmmel versenyzik. A Fordítva Zoltán története, aki most mintha megtalálta volna a számára…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié