magazin

Nyílt levél Kabdebó Györgynek - és az ő válasza

"A dokumentumfilmes zsűri nyilvános vitáján olyan megdöbbentő kinyilatkoztatás hangzott el, amit eddig csak a politikai élet szereplői között…

tovább

magazin

Berlinale: Berlinbericht

Amíg a Berlinale versenyprogramjában a nagyközönségnek szóló, azt szórakoztatni kívánó produkciók kaptak helyet, addig a Panorama szekció a…

tovább

magazin

Beszélgetés Tarr Bélával -- 2. rész

Tavaly a cannes-i versenyprogramban már bemutatták, a hazai mozikba azonban csak most, január végén kerül Tarr Béla új filmje, A londoni férfi. A…

tovább

magazin

Berlinale: Nagy Zsolt Damaszkuszba tart

A Berlinale ötödik napján, tegnap mutatták be a nemzetközi újságírókból álló publikumnak a Shooting Starokat, azaz a jövő tehetségeit. A nemzetközi…

tovább

magazin

Cseh új hullám az Örökmozgóban

A csehszlovák új hullám előtt tiszteleg az Örökmozgó Filmmúzeum, ahol február 15. és 17. között a legismertebb cseh filmesek - Menzel és Forman –…

tovább

magazin

Válasz Herendi Gábornak

A zsűri a meghatározott kategóriákban köteles bírálni, és az  előzsürizés nem lehet a feladata. Hiszen ha ez a módszert a Filmszemle tanács…

tovább

magazin

A Forgatókönyvírók Európai Konferenciája

2008. február 6-án, Berlinben vette kezdetét a Forgatókönyvírók Európai Szövetségének (Federation of Screenwriters in Europe: FSE) kétnapos…

tovább

magazin

Berlinale: Vér és erőszak

Kicsit véresen és erőszakosan, de izgalmasan telt a Berlinale harmadik napja. Őzgul Yildirim az első filmjével, egy német gengszterfilmmel, a…

tovább

magazin

Berlinale: Egy város a fesztiválért

Merő igazságtalanság a filmszemlénket a Berlini Filmfesztivállal összehasonlítani, hiszen az egyik többtízmilliós költségvetésből szervezett…

tovább

magazin

Beszélgetés Tarr Bélával -- 1. rész

Az alábbi befejezetlen beszélgetés 2004 júliusában zajlott. Végül csaknem 4 évvel később, A londoni férfi hazai premierje előtt fejeztük be, s ebben…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Kér egy cigarettát, Nick? Ugye tudja, hogy nincs rajtam bugyi, Nick?

Catherine Tramell / Elemi ösztön

Oszd meg! Az összes idézet