magazin

Diogenidész

T. Zselensky Péter író, költő, műfordító és újságíró főállású csövesnek, túlélőnek és nem utolsó sorban Diogenidésznek, azaz Diogenész…

tovább

magazin

Csigavár

Terézke, bár lassan negyvenedik évét tapossa, társtalanul és gyermektelenül él egy csigaváráról ismert kis erdélyi faluban. Szülei, akiknél lakik,…

tovább

magazin

A vírus

Egy fiatal víruskutató életében felbukkan egy másfajta vírus. Egy olyan, amilyenre nem számított…

tovább

magazin

Szerencsés ember

A puszta nem változott évszázadok óta. A nap ugyanolyan kímélet-lenül süt. A nyáj ugyanolyan közönyösen legel. A kutyák ugyanolyan haragosan…

tovább

magazin

Ritmusok I.

Ebben a filmben arra teszünk kísérletet, hogy különböző ritmusok segítségével mondjunk el klasszikus, narratív történeteket, csak lábakon keresztül.…

tovább

magazin

Palika leviszi a szemetet

Palika elindul. Levinni a szemetet. Erika meg sír, Manyi néni Norbival zenét hallgat, Sanyika sörözget, cigizget délelőtt tizenegykor, Laci bácsi…

tovább

magazin

Ők

Ott vannak! Kik ők? Ha ők kik, akkor kik vagyunk mi? Kik vagyunk? Itt vagyunk.

tovább

magazin

Most látszom, most nem látszom

Ez a nap is olyannak tűnik, mint a többi. Apa a laborban kísérletezik, anya otthon forralja a vizet, miközben hatéves fiuk, Alex, a kisautójával…

tovább

magazin

Memento mori

A mozgóképek zeneiségét és a zene narrativitását dekonstruktív szerkezetben feldolgozó montázsfilm archív felvételekből.

tovább

magazin

Madzag

Két férfi, két utazó. Egy madzag, a végtelenbe vesző tér és a törékeny, groteszk, emberi pillanat. Mindennapi irigységünk absztrakciója. Játék a…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Szicíliában a nők veszélyesebbek, mint a fegyverek.

Fabrizio / A Keresztapa

Oszd meg! Az összes idézet