magazin

A Balcsi

A magyar tenger a rendszerváltás óta évadról évadra egyre inkább neuralgikus hely. Nem volt olyan szezon, hogy ne lett volna vele, körülötte nagy…

tovább

magazin

Olimpia helyett

Épphogy vége a Sziget-őrületnek, máris itt a következő szabadidő-kitöltő, a XXVIII. Nyári Olimpiai Játékok. Nem könnyű konkurálni a Telesport…

tovább

magazin

Az őrület képmezői

A Szigeten az őrültek otthonra találhatnak: konformizálódhatnak. A normálisak is, kicsit őrültködhetnek. Vész esetén a civilek mindenféle társadalmi…

tovább

magazin

Támad a Szigetkór

Hat napja dübörög a fesztivál. Mindenkinél átfordul a biológiai óra: vámpír módjára napfelkeltekor fekszünk, délután négykor pedig félálomban…

tovább

magazin

"Az örökkévalóság nevében"

A Filmtörvény elfogadása utáni helyzetet elemezte a Mozinet.hu sátorban megrendezett beszélgetésen négy hazai szakmabeli, Horváth György, Durst…

tovább

magazin

Ború, derű, Én-ek az esőben

Ahogy az már lenni szokott, hétvégére jutott némi égi nedű. A por sártengerre váltott, a tömeg meg esernyőre, dacára annak, hogy a praktikus kézi…

tovább

magazin

A Vadkelettől a Képregény Akadémiáig

Gyerekcipőben toporog a képregény-kultúra Magyarországon. Van sok jó grafikusunk, de nincsenek történetíróink, s még kevesebb a befektető, aki…

tovább

magazin

Nem apad az embermassza

Mindig úgy képzeltem, hogy a Sziget első napján a korai programoknak van a legmostohább sorsa, hiszen ilyenkor még mindenki jegyet hajkurász, vagy…

tovább

magazin

Egy tuti kis csatorna

Most, e bolondos nyáron több héten át többször is rabul ejtett egy kis tévécsatorna: a 'fix tv' műsorfolyama. Fogalmam sincs, mekkora területen…

tovább

magazin

Metropolis 2004/1

Psycho-analízisek címmel megjelent a Metropolis filmelméleti és filmtörténeti folyóirat nyolcadik évfolyamának első száma, mely teljes egészében…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Se gyönyör, se mámor, sem a hét főbűn nem konkurál a légkondival.

Azrael / Dogma

Oszd meg! Az összes idézet