magazin
A Szigeten az őrültek otthonra találhatnak: konformizálódhatnak. A normálisak is, kicsit őrültködhetnek. Vész esetén a civilek mindenféle társadalmi…
továbbmagazin
Hat napja dübörög a fesztivál. Mindenkinél átfordul a biológiai óra: vámpír módjára napfelkeltekor fekszünk, délután négykor pedig félálomban…
továbbmagazin
A Filmtörvény elfogadása utáni helyzetet elemezte a Mozinet.hu sátorban megrendezett beszélgetésen négy hazai szakmabeli, Horváth György, Durst…
továbbmagazin
Ahogy az már lenni szokott, hétvégére jutott némi égi nedű. A por sártengerre váltott, a tömeg meg esernyőre, dacára annak, hogy a praktikus kézi…
továbbmagazin
Gyerekcipőben toporog a képregény-kultúra Magyarországon. Van sok jó grafikusunk, de nincsenek történetíróink, s még kevesebb a befektető, aki…
továbbmagazin
Mindig úgy képzeltem, hogy a Sziget első napján a korai programoknak van a legmostohább sorsa, hiszen ilyenkor még mindenki jegyet hajkurász, vagy…
továbbmagazin
Most, e bolondos nyáron több héten át többször is rabul ejtett egy kis tévécsatorna: a 'fix tv' műsorfolyama. Fogalmam sincs, mekkora területen…
továbbmagazin
Psycho-analízisek címmel megjelent a Metropolis filmelméleti és filmtörténeti folyóirat nyolcadik évfolyamának első száma, mely teljes egészében…
továbbmagazin
Morgan Spulock, a Super Size Me című dokumentumfilm alkotója nem kisebb dologra vállalkozott, mint hogy egy hónapon át kizárólag a McDonald’s-ban…
továbbmagazin
Világsztároktól a fiatal tehetségekig: személyiségek szerepek és filmek mögött, alkotói műhelytitkok, ihlető világszemléletek. Válogatás a portré…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié