magazin
Jelzős szerkezet írásom címe, amely fokozottan elkedvetlenítő foglalkozásra, beosztásra, hivatásra utal. A hatalomnak ezt a diszkreditáló válfaját…
továbbmagazin
Nyári válogatásunk óta ismét számos forgatás helyszínére ellátogattak riportereink, hogy beszámoljanak a filmkészítés kulisszatitkairól…
továbbmagazin
Az első magyar akciófilm, az Európa Expressz rendezője új zsánerbe vágja a fejszéjét: Horváth Csaba koprodukcióban forgatja Nagy R (The big S) című…
továbbmagazin
Kétségtelen, a Stockholmi Filmfesztivál nem tartozik a legnagyobbak közé: Cannes, Velence, Berlin vagy Karlovy Vary mellett nem tűnik oly…
továbbmagazin
Az egyszeri nézőnek illik imádnia egy olyan vígjátékot (ezt a vígjátékot), amely úgy kezdődik, hogy egy utcai télapó felképel egy kiskölköt, utána…
továbbmagazin
Az utóbbi fél év során is a legnagyobb hazai és külföldi filmes alkotókkal sikerült beszélgetni technikai kérdésekről, művészi hitvallásról és az…
továbbmagazin
Wolfgang Becker, a Good bye, Lenin! rendezője december 3-án a budapesti Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Goethe Intézet meghívására…
továbbmagazin
Ismét eseménydús évet zártunk. A függetlenek túl vannak a félszázadik találkozón, a fényírók szignált váltottak, Locarno politikába hajlott,…
továbbmagazin
Koltai Róbertet nyugodtan tekinthetjük sikeres filmrendezőnek: immáron hatodik nagyjátékfilmjéhez érkezett. A Világszám – Dodó és Naftalin látszólag…
továbbmagazin
A Magyar filmrendezőportrék című kötet pontosan azt tartalmazza, amit a címe ígér. Nem akar filmtörténet lenni, nem akar a kortárs magyar film…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié