magazin

Műfajkevercs

Az első nagyjátékfilmes vitanapon egyáltalán nem érdeklődtek a rendezők a filmjükről szevezett viták iránt. Így volt ez ma délelőtt a tegnap…

tovább

magazin

„Három nap valóság” - Beszélgetés Báron György kritikussal

Báron György filmkritikussal, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége kritikusi szakosztályának elnökével az utolsó dokumentumfilmes napon a szakma…

tovább

magazin

Boldog Születésnapot! - Mit ér az ember, ha 30?

Fazekas Csaba elsőfilmje arról szól, mekkora lemaradásokban bír leledzeni egy frissharmincas önmagához képest. A Laurinfilm stábja által levezényelt…

tovább

magazin

"Hová tart a dokumentum-film/valóság?"

„Hová tart a dokumentum –film/valóság?” címmel rendeztek ma fórumot a Millenáris Fogadóban. Az előadók a tegnap felvett problémákra építették…

tovább

magazin

Szent Iván napja

Meskó Zsolt első nagyjátékfilmjének kb. ötödik percében beröpül (sic!) a szponzor (multinacionális mobilszolgáltató), helikopter formájában a…

tovább

magazin

„Pénzről egy szót se!”

A valóságfilmezés új utakat keres, hogy eljuthasson a nézőkhöz. Fórum a dokumentumfilm helyzetéről. A 34. Magyar Filmszemle alkalmából „Pénzről egy…

tovább

magazin

Bolondok éneke - Varázshegy-szindróma

Egy fiatal francia orvos, a magyar származású Frimont Zoltán az Orvosok Határok Nélkül szervezet keretében Romániában dolgozik. Magánélete válságban…

tovább

magazin

Forr a bor

A magyar film változatlanul keresi helyét, szerepét, lehetőségeit. A rendszerváltozás utáni időszak bizonytalansága, az intézményrendszer…

tovább

magazin

Forr a bor

A magyar film változatlanul keresi helyét, szerepét, lehetőségeit. A rendszerváltozás utáni időszak bizonytalansága, az intézményrendszer…

tovább

magazin

A tragikus musical

Az utóbbi évek – egyik – legnagyobb botrányfilmje, Káel Csaba Bánk bánja, mint tudjuk, nem poszt-posztmodern rendezői megoldásaival keltett…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Pénzérmét, gyűrűt, fogat, illúziót is el lehet veszíteni.

66 szezon

Oszd meg! Az összes idézet