magazin
A Túsztörténet kopaszra nyírt, villogó szemű főszereplője az ígéret nélküli Balassagyarmat helyett az önpusztítást választotta. Gazdag Gyula filmje…
továbbmagazin
Februárban ismét számos nagyszerű magyar film látható valamelyik streaming platformon: a Filmión debütál Fabricius Gábor szocializmusban játszódó…
továbbmagazin
Siflis Zoltán Balázs Béla-díjas vajdasági filmrendező A kapus halála címmel tévés dokumentumfilmet készít rokona, Siflis Géza ötszörös labdarúgó…
továbbmagazin
Rendkívül aprólékos stop motion, három rövid történetből összeálló szkeccsfilm, groteszk szatíra, felnőtteknek szóló animáció – számos oka van…
továbbmagazin
Fábri Zoltán kezei alatt tanulta a rendezést, megörökítette az ózdi nehézipar összeomlását és az Edda széthullását, tabudöntögető filmet készített a…
továbbmagazin
Itthon nem kap pénzt, mégsem áll le a filmezéssel: Pálfi György zsebében csak úgy sorakoznak a filmtervek. Februártól streamingen lesz látható a…
továbbmagazin
Tagadhatatlanul az akciófilmes zsáner egyik nagy klasszikusa a Vadászat a Vörös Októberre, de a Sean Connery által megformált litván…
továbbmagazin
Mindannyiunknak feministának kéne lennie – állítja a felirat Penélope Cruz pólóján. Almodóvar legújabb filmjében ismét a nőkről és a közöttük lévő…
továbbmagazin
Színdarab-adaptáció a tévében: könnyed romantikus komédia készült Herczeg Ferenc Kék róka című művéből, melyben szerelmi háromszögbe keveredik…
továbbmagazin
Andrea Arnold első dokumentumfilmjében nem kanyarodik el a kedvenc témáitól, továbbra is az egyedülálló anyák és gyermekeik mindennapos küzdelmei,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié