magazin

Magyarországon élő kínaiakról forgat Szabó Simon

Színészként manapság szinte nincs nélküle sikervárományos magyar komédia, rendezőként több kisfilmet és egy nagyjátékfilmet is jegyez, de a…

tovább

magazin

Ki gondolta volna, hogy a romantika hiányzik a magyar fociból?

Mi történik, ha egy rasszista futballultra és egy állapotos, roma lány összezárva kénytelen élni? Aki tragédiára gondol, az téved, a Becsúszó…

tovább

magazin

A holokauszt sebei nem tűnnek el, csak átalakulnak

Tavasszal tizenhárom nap alatt leforgatták, és most Cannes-ban be is mutatták Mundruczó Kornél és Wéber Kata legújabb filmjét, a vadonatúj Cannes…

tovább

magazin

Olyan, mintha sírba helyezné a köveket, de valójában élővé teszi őket

Dobray György új dokumentumfilmje párhuzamosan örökíti meg, ahogy egy német művész magyar városokban helyez el botlatóköveket a holokauszt…

tovább

magazin

Az orosz szuperhősök egy kicsit a budapesti spájzban voltak

A magyar főváros nagyon menő hely. A Marvel új filmje egyenesen azzal csábítja a moziba a közönséget, hogy most végre megtudhatjuk, mi történt…

tovább

magazin

A csoda egy orosz vonaton érkezett meg Cannes-ba

A 74. cannes-i fesztivál feléhez érve több országot bejártunk már: Norvégia után egy zötykölődő vonaton átszeltük Oroszországot, aztán egy időgéppel…

tovább

magazin

Józsefvárosban született, a világ uralkodóinak bűvészkedett

Vigyázat, csalok! címmel készít televíziós dokumentumfilmet a száztíz éve született Rodolfóról Géczy Dávid. A rendezővel a legendás magyar bűvész…

tovább

magazin

A hetero gondolkodást nagyon nehéz átkattintani az emberek agyában

Bakony Alexa egy tizennyolc éves, transznemű fiúról készítette első egész estés dokumentumfilmjét. A Tobi színei meghatóan mutatja be a nemváltásra…

tovább

magazin

Az influenszerlét csillogó üressége

A tavalyi elmaradt cannes-i filmfesztiválra is beválogatott Sweat egy zavarba ejtően új jelenséget, az influenszer kultúrát vizsgálja a valóságot…

tovább

magazin

A lány, akit kísért a nyomasztó panellét groteszk bája

Szakály Réka Anna MOME diplomafilmje, a Reduction nyerte a 9. Friss Hús legjobb magyar animációnak járó díját, és még a BAFTA/LA shortlistjére is…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik, és aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló.

Virág elvtárs / A tanú

Oszd meg! Az összes idézet