Mundruczó Kornél kísérleti filmjét, a Kis apokrif No. 2 -t, a fesztivál második felében mutatják majd be. Mundruczón és Antal Nimródon kívül több mint húsz magyar producer is jelen van Cannes-ban, mondta el Vezér Éva. A két magyar produceri szövetség elnökén, Miskolczi Péteren és Sipos Áronon kívül kint van még többek közt Durst György, Hutlassa Tamás, Petrányi Viktória valamint, új szerepében, Tarr Béla is.
Első ízben rendezik meg a Croisette-n a Producers Network elnevezésű "kapcsolatépítési esemény"-t. Ez azt jelent, hogy minden nap 9-11 között kerekasztalbeszélgetések folynak a jelenlévő producerek közt (akik összesen több mint 400-an vannak). Vezér Éva szerint a magyar producereknek ez hatalmas lehetőség a kapcsolatteremtésre - és ezzel jó páran élnek is.
A fesztiválon a magyar filmszakma egy külön helyszínnel is jelen van. A Magyar Pavilon egyfajta agóraként szolgál a magyar filmeseknek és kultúrdiplomatáknak, ahol lebonyolíthatják tárgyalásaikat. Ezen felül pedig a helyszínen érdeklődők számára biztosít háttéranyagokat a magyar filmiparról.
A Magyar Pavilon mellett kapott helyett a Visegrádi Országok Pavilonja, amelyet Csehország, Szlovákia és Lengyelország üzemeltet közösen. A Magyar Pavilon szervezési okokból került külön helyszínre, de utólag tekintve szerencsés is, hogy így alakult, tájékoztatott Vezér Éva - így több figyelem jut Magyarországra. Mindazonáltal a két helyszín között nincs rivalizálás, sokkal inkább a szakmai kooperáció jellemzi viszonyukat: Zachar Balázs, az NKÖM audiovizuális főosztályának helyettes-vezetője például tegnap a Visegrádi Pavilonban tartott prezentációt a magyar filmtörvényről.
A Filmtörvényről szóló híreket és részletes tájékoztatókat nagy érdeklődéssel fogadta a cannes-i szakmai közönség, emelte ki a Filmunió igazgatója. A május 15-én tartott fogadáson például a magyar kultúrdiplomácia Vivien Reading-et, a kulturális és audiovizuális ügyekért felelős EU-biztost tájékoztatta az ország filmszakmai lehetőségeiről. Ma zajlik az európai kulturális miniszterek tanácskozása, amelyen főként a filmes együttműködés lehetőségei kerülnek szóba. A cannes-i magyar jelenlét mérlege eddig tehát pozitívnak mondható.