Ismét szegényebbek lettünk egy illúzióval. Egy önfeláldozó, hû és megrendíthetetlenül szilárd felnõttkori szerelem illúziójával. 1970 óta élt velünk ez a bensõséges kép két nehéz sorsra ítélt ember szenvedélyes és meghitt kapcsolatáról. Harminchárom év után szétszakad ez a gyönyörûségesen emberi látomás az eltitkolt, elhallgatott múlt felszínre kerülésével. Amit Makk Károly adott a Szerelemmel, azt most elvette az Egy hét Pesten és Budán címû filmjével. Az ötvenes években politikai okoknál fogva bebörtönzött férfi és az anyósát óriási türelemmel, végtelen alázattal ápoló feleség találkozása a férj szabadulását követõen az egyetemes filmmûvészet egyik legszebb jelenete, amibõl rossz pillanatainkban, a kétségek napjaiban, a lelki válságok idején mindig erõt meríthettünk.
Még több magazin
magazin
Közel negyedszázaddal az első Gladiátor után Ridley Scott elkészítette a nagy sikerű történelmi akcióeposz folytatásnak hívott újracsomagolását. A…
továbbmagazin
A filmes szakirodalomért lelkesedők már megszokhatták, hogy Lichter Péter rendező-esztéta-szerkesztő minden évben jelentkezik legalább egy kötettel,…
továbbA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéMilton Waddams / Hivatali patkányok