R.B.: Nappal aludni veszélyes dolog.
filmhu: Ezek szerint Ön nem csak este alszik. Így volt ez filmes és zenei karrierje előtt is?
R.B.: Természetesen, hiszen korábban írással, boksszal és mechanikával foglalkoztam. Ez az életem.
Richard Bohringer, az idei Francia filmnapok csúcs-díszvendége – Michael Hanekét természetesen leszámítva –, nem a francia mozi nagy szerelmese, arca azonban az elmúlt 30 évben a hazai filmgyártás védjegyévé vált (Házibuli, Díva, Metró, A magas szőke + két szőke, A zongorakísérő, Tangó). Állítása szerint negyedrészt mór származású, saját zenekara élén ő a paprikajancsi, nem iszik, és a jelek szerint szereti, ha a rendezők külföldön simogatják a hasát. A nyolcadik Francia filmnapokon Igor Sekulic Totál szívás (Les Gaous) című infantilis vígjátékában láthattuk.
R.B.: Nappal aludni veszélyes dolog.
filmhu: Ezek szerint Ön nem csak este alszik. Így volt ez filmes és zenei karrierje előtt is?
R.B.: Természetesen, hiszen korábban írással, boksszal és mechanikával foglalkoztam. Ez az életem.
Még több magazin
magazin
Három felnőtt lánytestvér, háromszoros párkapcsolati és családi probléma, meg a maraton – Herendi Gábor új filmjében Tenki Réka, Lovas Rozi, Trill…
továbbmagazin
Joe Eszterhas (született: Eszterhás József) magyar menekültek gyermekeként érkezett az Egyesült Államokba az ötvenes évek elején, ahol világhírű…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié