„A hang olyan, mint a drog. Tiszta ügy: amint bemegy a füledbe, azonnal csinál vele valamit.” - mondja Lynch. Filmzene sorozat rendezőkről, akiknek van füle a hallásra.Nemigen akad olyan rendező széles e világban, ki oly mélyrehatóan ismerné a hang és a mozgókép kölcsönhatásának mágiáját, a zene, mint narratív eszköz jelentőségét, helyét és alkalmazásának technikáit a filmművészet rendszerében, mint David Lynch. A korán megőszült géniusz ezer erős szállal kötődik a zene misztikus, láthatatlan világához: szétszedi és újra összerakja a hangot, dalokat szerez és szöveget ír, effekteket kreál és gitárt tervez, klipeket rendez és lemezeket rögzít, produceri és hangmérnöki teendőket vállal, válogatott zenészekkel kollaborál, esetenként még a mozivászonra is felcsábítja őket.
Még több magazin
magazin
Egy film, három értelmezés – A boldogság ügynöke egy buddhista királyságban készült, ahol a boldogságot kérdőívekkel mérik. Zurbó Dorottya és Arun…
továbbmagazin
Február végén látott napvilágot a hír, hogy Gerő Marcell Karsai vs. Hungary címmel forgat dokumentumfilmet Karsai Dániel ügyvédről,…
továbbFriss
19 országból érkeznek rövidfilmek az idei BuSho Fesztiválra
A MOME hallgatói kultfilmekhez készítettek új plakátokat
Ingyenesen nézhető Rezes Judit és Szabó Győző házassági drámája
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Összeállt az idei cannes-i filmfesztivál zsűrije
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié