filmhu: Miért ezt a filmtervet forgattátok le?

TB: Egy baráti összejövetelen vetette fel nekünk a sztorit Harsányi Bence barátunk, és azonnal beleszerettünk Balázzsal – mármint a sztoriba.
SB: És beadtuk az éppen azon a héten esedékes Celluloid Műhely pályázatra, nyertünk vele és leforgattuk.

filmhu: Hogyan állt össze a stáb és a költségvetés?

TB: A film költségeit kb. kétharmad részben a Cell műhely, egyharmad részben pedig a Snittegylet Filmműhely állta, azaz mi ketten. Ez összesen 1,5 millió forintot jelent.
SB: Hja, Magyarországon még a hivatalos választási urnaőrzéséért is fizetni kell…

A film üzenete dióhéjban az, hogy mennyire reménytelen és kicsinyes ez az egész politikai játszma

filmhu: Mi tette emlékezetessé a forgatást? (egy anekdota)

TB: A film üzenete dióhéjban az, hogy mennyire reménytelen és kicsinyes ez az egész politikai játszma, ami 15 éve zajlik. A kétnapos forgatás első napjának reggelén látott napvilágot az őszödi beszéd, de mi nem tudtunk semmiről, elzárva dolgoztunk mindentől egy osztályteremben Miskolcon, kvázi éjjel-nappal. Másnap éjjel rohamozták a tévét, ahová Dobóczy Balázs operatőrnek már leadott diszpója volt, hogy megy fényelni. Néztük a tévét, és hívtuk, hogy ne rohanjon.

SB: Még szerencse, hogy az átíróban dolgozók megúszták egy behajított téglával. Politika vs. Film 1:1.  A film végén a főcím az első verzió szerint Oláh Ibolya Magyarország c. száma alatt kúszott fel, s alatta az ostoba ostrom képei peregtek. Ez akkor és ott hatásos volt, a nagy nevetéseket szabályszerű megrendülés követte a nézőtéren, azonban ma giccses hatásvadász lenne, így megváltoztattuk. Az Anima Sound System Himnusza jobbban erősíti ezt a groteszk hatást.

filmhu: Mit vársz az idei szemlétől, mi érdekel a mezőnyből?

TB: Az Overnight-ot vártam hiába. Az Emelet érdekel a Haumannok miatt.
SB: Buharovék super8-as nagyjátékfilme, Kamondi Zoltán: Dolina + az összes kisfilm
 
filmhu:Milyen könyvből csinálnál filmet?

TB: Gion Nándor legtöbb írásából, főleg a Virágos Katona.
SB: Kafka, Doctorow, Háy, saját tervekből: pl. egy hóhérról.
TB és SB: Van egy régi tervünk. Míg a (terep)SZEMLE a filmesekről, az Egy szavazat a politikáról szólt, ez a dédelgetett filmterv a drogokról és alkoholról szólna, egy fordított utópisztikus világban.

„Melyik fülkébe ment be szavazni? A baloldaliba, vagy a jobboldaliba?”

filmhu: Legjobb/legrosszabb bonmot a filmedben?

TB: „Melyik fülkébe ment be szavazni? A baloldaliba, vagy a jobboldaliba?”
SB: „Meddig szajkózzátok még, hogy elcsaltuk a választásokat, amit TI szerveztetek?!” ill. „A választás saját halottjának tekintjük.”

 
filmhu:
Legtöbbször felvett jelenet?

TB: Ilyenre nem nagyon volt lehetőség, lévén hogy kétszeres túlforgatással kalkulált filmnyersanyag állt rendelkezésre. Ez azt jelenti, hogy mindent egyszer, maximum kétszer vehettünk fel.

filmhu: Melyik A kategóriás fesztiválon látnád a legszívesebben versenyben a filmed?

TB: Bármelyiken, de nem egy jellemzően fesztiválfilm, nem sok esélyt adok ennek. De annak örülnék, ha sokan megnéznék, az interneten szépen szerepelt eddig (csak az első napon 10.000 klikkelés!).
SB: Itthon kéne minél több embernek látnia, s utána „lábbal” szavazniuk az egész ún. politikai elitről. Szerintem külföldön is érdekes lehet, konzervatív-keresztény, balliberális oldal mindenfele van, különben is itt a politikai fapadosságról, kisszerűségről és bugyutaságról beszélünk, ami univerzális téma. 

filmhu: Mi volt az utolsó jó mozifilm élményed?

TB: Borat ! És a The Queen.
SB: Apocalypto, és az Ember gyermeke.