Káli Sándor, Miskolc polgármestere és Fedor Vilmos alpolgármester a Miskolcon rendezett sajtótájékoztatón elmondta: a filmművészet mindig is fontos szerepet játszott a város életében - és fordítva: a város is fontos szerepet játszik a film életében. Egyre-másra tűnnek fel a miskolci gyökerek nemcsak Zitkovszky Béla, Pressburger Imre, Lengyel Menyhért életében, de nemrégiben jutott a szervezők tudomására, hogy a Kettős játék és a Michael Clayton rendezője, Tony Gilroy édesanyja is miskolci. Korai lenne még konkrétumokba bocsátkozni, de annyi már biztos, hogy Tony Gilroy elfogadta a szervezők meghívását, és valamilyen formában jelen lesz a filmfesztivál ideje alatt Miskolcon. Két évvel ezelőtt Pressburger Imrét ünnepelték Miskolcon, és emléktáblát helyeztek el az egykori szülőháznál, idén az unokáit is szeretnék vendégül látni: Andrew vagy Kevin MacDonald is Miskolcon lesz.

Fedor kiemelte, Miskolc számára fontos, hogy a városról kialakult ipari képet megváltoztassák, és erre csak akkor van lehetőség, ha a kultúra és az oktatás területén a válság ellenére sem lesznek elvonások. Így a Cinefest is számíthat a városra, az anyagi és nem-anyagi jellegű támogatás mellett a város befejezési garanciát is vállal. Fedor biankó támogatásnak nevezte ezt a finanszírozási formát: ha mégsem sikerülne összegyűjteni a fesztivál megrendezéséhez szükséges pénzösszegeket, akkor város vállalja, hogy a hiányzó pénzt a szervezők rendelkezésére bocsátja. Madaras Péter szervező elmondta, hogy szerencsére eddig még nem kellett igénybe venniük ezt a támogatási formát, mert minden évben összegyűlt a szükséges összeg: az idén hatodik alkalommal megrendezett miskolci mustra szilárd pénzügyi bázison áll.

Idén a MEDIA program volt a fesztivál segítségére: az Európai Unió audiovizuális szerve 25 ezer euró támogatásban részesítette a Cinefestet. A MEDIA számára kiemelten fontos az európai filmek nézőkhöz való eljutásának, tehát a promóció, a forgalmazás, a mozik és az események támogatása. Kiss Enikő a Mediadesk képviseletében elmondta, a fesztiváloknak kedvez a trend: ahol nemcsak a filmről szól az esemény, hanem találkozók, megbeszélések, társas programok veszik körül a vetítést. A Cinefest a fiatal filmeseknek kínál bemutatkozási lehetőséget, nagy megtiszteltetés, hogy idén a Cinefest is része annak a 85 fesztiválnak, amelyet a MEDIA program támogatásban részesített. Az Európai Uniós direktíváknak megfelelően a támogatást elköltését a szervezet szigorúan ellenőrzi, és meg is szabja, hogy mire lehet felhasználni az összeget: előnyben kell részesíteni az európai filmeket. Borsod megyei kulturális projekt korábban nem részesült EU-támogatásban; a MEDIA-pályázat elnyerése a CineFest európai elismertségét és jó hírét is jelzi. 

Bíró Tibor fesztiváligazgató elmondta: idén Magyarországon egyedüliként a Cinefestet támogatta a MEDIA program, az Európia Uniós szervezet az elmúlt években felmutatott kulturális diverzitást értékelte. Bíró elmondta, korábban is pályáztak már támogatásra, de most értek el arra a szintre, hogy a MEDIA is értékelni tudta a tevékenységüket. A fesztiváligazgató 50 milliós költségvetéssel számol, a fesztivál pedig idén először 10 naposra duzzad, szeptember 11. és 20. között várják a látogatókat. Kiss Enikő a filmhu kérdésére elmondta, hogy korábban a Mediawave és a KAFF kapott MEDIA támogatást, de idén a magyar fesztiválok közül csak a Cinefest.

A Cinefest harmadik legnagyobb támogatója Miskolc város, és az Európai Unió mellett a Jameson whiskey-márka: immáron harmadik éve működnek együtt a fesztivállal. A Jameson támogatásának és a hosszú távú partneri együttműködésnek különösen örülnek a szervezők: főszponzorként a Dublini Filmfesztivált támogatja még a világhírű cég. A teljes képhez hozzátartozik, hogy az MMK 7 millió forint támogatásban részesítette a fesztivált, az NKA pedig 7 millió forinttal segítette őket.