Mekkorát üt egy harcművész? Milyen gyorsak az ütései? Hogyan lehet a kemény betont puszta kézzel összezúzni? Ilyen és hasonló kérdésre kaphatunk választ a megdöbbentő vizuális effektek segítségével. Az Extrém harcművészetek fergeteges animációja a valaha látott legvéresebb harcművészeti ágakat viszi a nézők otthonába.

Az Extrém harcművészetek Matt Mullinsot, a harcművészetek ötszörös országos bajnokát mutatja be edzés közben, amint a világverseny-sorozatba való visszatérésre készül. A műsor Mullins-ot kíséri figyelemmel, amint edzőjével a U.S. Open karate-versenyre készül. Ezen a sportrendezvényen egyébként rendszerint mintegy 3000 elismert versenyző száll ringbe. A műsorban Mike Chaturantabu-val (Mike Chat-tal), Matt tanárával és mentorával is találkozhatunk. Nevéhez fűződnek az „extrém harcművészetek”, amelyekben a hagyományos harcművészeti elemeket akrobatikus elemekkel vegyítette, s ezáltal létrehozta az erő és a show különös egyvelegét. A sportág megreformálásában játszott szerepéért Chat-et a harcművészetek „Tony Hawk-jának” is nevezik.

Mullin edzései azonban messze túlmutatnak a hagyományos technikák egyszerű alkalmazásán. Egy bio-mechanikai „dojo”-ban, vagyis egy éles műszerben tudósok és az Animal Logic –vagyis a Mátrix effektjeinek hátterében álló- animátorok Mullin testének minden egyes mozdulatát figyelemmel követik. A mozdulat-figyelő technika-, a 3 dimenziós testletapogató berendezések-, erőmérők- és az izomszenzorok segítségével Mullin mozdulatai átalakíthatók meglepő és biomechnikailag pontos animációs elemekké. A harcművészet szüntelen vágy a tökéletességre, amiben minden részlet fontos. Az Extrém harcművészetek az akcióban lévő harcművészt a lehető legközelebbről és a legnagyobb részletességgel kívánja bemutatni.

Az Extrém Harcművészetek a nézőknek betekintést nyújt a harcművészetek kulisszái mögé, s az élő akció és az animáció tökéletes keverékét mutatja be. A részletek életre keltése három különböző csoport közreműködésének eredménye. A biomechanikával foglalkozó szakemberek a test működésének vizsgálatára tudományos eszközöket vetnek be, a mozgás szakértői pontosan elkapják a mozgást, a tervezők pedig a harcművészek testének minden rezdülését  képesek ábrázolni.

A Motion Analysis Studiosra a vállalat hatalmas gyártási tere miatt esett a választás. Az akciókhoz szükséges díszletet megépítették, a kilenc harcművészt pedig egy egyedileg kialakított helyszínre vitték el, így az egész művet egy helyen tudták felvenni. Mivel az Extrém Harcművészetek azon a tudományos, biomechanikai megfigyelésen alapul, mi történik a testtel egy ütés, vagy levegőbe ugrás hatására, a Motion Analysis Studios-nak szigorúan kellett vennie feladatát, annak érdekében, hogy pontosan ábrázolja az igazi színészek mozdulatait és dimenzióit.

Az eljárás az egyes harcművészek testének letapogatásával kezdődik, aminek eredményeképpen megkapjuk a test vázának pontos mását. Így minden harcművész egy –a saját testfelépítésével arányos- csontvázat navigálhat. James Lew harcművész koreográfus és a rendező gondolták ki a küzdelmek sorrendjét. Minden jelenet a harcművészetek és ezek biomechanizmusait meghatározó alapvető elvek illusztrálására törekszik. A pontos információk birtokában a műsor producere, a Base Productions -először hangtechnikailag, majd a mozgással együtt- egy-egy 35 mm-es verziójú filmet készíthetett. Ráadásul, a sebesség, a szög, és az energia sebességének mérésére a tudósok a mozgás adatait használták fel. Az élvonalbeli tervezésnek köszönhetően az Extrém Harcművészetek feltárja a harcművészetek biomechnaikai rejtélyeit, és megmutatja az emberi mozgás erejét.