Hírek:

Mundruczó Cannes-ban
Johanna mennybe megy?

Mundruczó Kornél már hazafelé tart Cannes-ból. A rendező négy napot töltött a fesztivál-városban, ahol filmje túl a bemutatkozáson, komoly sikereket mondhat magáénak. A 78-as Szent Johannája máris bezsebelt néhány fesztiválmeghívást és a premier után részt vett egy jóhangulatú közönségtalálkozón. A Jött egy busz… záróepizódja összesen három vetítéssel szerepel a cannesi programon.



Politzer Cannes-ban
Dupla taps a Gránátoknak
 

Mundruczó után a másik Cannes-i résztvevő Politzer Péter filmjét is levetítették. A Gránátokat jól fogadta mind a közönség mind a kritika, a rendező elégedett és saját elmondása szerint nagyon élvezi a kavalkádot.


Cannes-i végeredmény
Gus Van Sant az Arany Pálmás rendező

 
Gus Van Sant a rendezői díj megszerzése mellett az idei Cannes-i Filmfesztivál Arany Pálma Díját is elhozta, Elephant című filmjével. Az 1999-es columbine-i iskolai lövöldözést feldolgozó film idén már a második komoly díjat elnyerő alkotás, mely a négy évvel ezelőtti tragikus eseményt állítja története középpontjába, Michael Moore Oscar-díjas dokumentumfilmje a Bowling For Columbine szintén ezt a témát dolgozta fel. 


Beszámolók:

A burzsoázia diszkrét bája

Kurosawa Kiyoshi: Bright Future
Ha valaki abba az illúzióba ringatná magát, hogy Cannes a filmekről szól, akkor nagyot téved. Cannes ugyanis mindenek előtt a pénzről szól, de arról aztán minden mennyiségben. Nehéz volna érzékeltetni a fényűzésnek és a luxusnak azt a fokát, ami a fesztivált jellemzi.








Vincent Gallo és a sznobok harca

 
Szerdán este végre történt valami  amire sokáig emlékezni fognak az 56. Cannes-i Filmfesztivál résztvevői. Vincent Gallo The Brown Bunny (A barna nyuszi) című filmjének vetítéséről a közönség egyik fele füttyögve kivonult, a másik fele állva tapsolt tíz percen át az amerikai színész-rendezőnek.


Egy argentin Cannes-ban

 
A kritikusok szerint eddig a Dogville a legjobb film idén, Cannes-ban. A második helyen Gus Van Sant Elephant c., a harmadikon Dennys Arcand A barbárok inváziója c. alkotása szerepel. Claude Miller és Francois Ozon új filmjei nem arattak különösebb sikert az újságírók körében. 





A Halálnak sosem elég

 
Szombat este Bertrand Blier Les Côtelettes (Bordaszeletek) című filmjével zárult számomra az 56. Cannes-i Filmfesztivál. A megváltást azonban a francia mester sem tudta elhozni: messze „alulmúlta magát”, filmje leginkább egy idősödő, értelmiségi macsó feljegyzéseihez hasonlítható.