Az Aura és az isteni Műszak is versenyez a 32. alkalommal megrendezésre kerülő BIFF-en, vagyis a Brussels International Fantastic Film Festivalon. Bernáth Zsolt, az Aura rendezője személyesen is jelen lesz a fesztiválon.
Gégemetszés és fröcskölő vér az isteni műszakban
Bernáth Zsolt Aura című legutóbbi rendezése a dunaújvárosi Cruel World Team függetlenfilmes csapat munkája. A sci-fi négy tinédzser története: Tokió, Peti, Ádám és Eszterlerobbant autójukban egy puszta közepén ébrednek fel, sötétség veszi őket körül, minthanem kelt volna fel a Nap… Rövidesen rájönnek, hogy egy hatalmas, sötét „aura” borul rájuk,amely nem engedi át a fényt, és elzárja őket a külvilágtól.Az Aura című film producerei Kis-Szabó Márk és Váczy Károly, operatőre Szentkúti Tamás,a forgatókönyvet Kis-Szabó Márk írta.
„A rendező bevállalta, hogy olyan első filmet csinál, ami elüt a magyar filmes hagyománytól, miközben bátran utalgat számára fontos filmhagyományokra, mindenek előtt Quentin Tarantinóra: fröcsög a vér, csillog a szamurájkard, megy a viccelődés a halállal. Szerintem kevesebb több lett volna, a legfontosabb azonban, hogy az alkotó képes-e beépíteni a saját filmjébe a megidézettet, vagy az csak önmagában működik. Bodzsárnál alapvetően kerek egészet kapunk, ami nagy fegyvertény.” – ez pedig Bodzsár Márk Isteni műszakjának láttán jutott az eszünkbe.
Aura - előzetes
A Filmalap támogatásával készült Isteni műszak abszurd humorral meséli el egy fiatalmentőápoló alászállását az éjszakába, ahol beavatást nyer a halottasbizniszbe és az ahhozkötődő kegyetlen elvbe: a halál nem válogat, az ember igen.Bodzsár Márk első játékfilmje az Unio Film gyártásában készült, producere Bodzsár István,koprodukciós partnere a Sparks, a film operatőre Reich Dániel. A film főszerepeit ÖtvösAndrás, Rába Roland, Keresztes Tamás, Zsótér Sándor és Stork Natasa játsszák.
Még több magazin
magazin
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. A következő napokban szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az…
továbbmagazin
Heni 36 éves, Barcelonában él és látványtervezőként dolgozik. Heni nagyon szeretne anyuka lenni, de nem talált olyan párt, akivel szívesen alapított…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié