Próbáljátok ki a Rómer Ház batyus reggelijét, aztán irány a mozi! Teljes gőzre kapcsolt a doku, a kisjáték és az animációs szekció. A kisebbségi filmek a csecsen és a roma helyzetre fókuszálnak, a videós blokk orosz avantgárdban utazik, a „Hőskor” kópiái között némi spanyol őskor, míg a zenei filmek programjában havannai hangulatok csábítanak. A magyar fiatal film fegyverarzenáljában: Pálfi, Miklauzic, Cs. Nagy, a magyar dok. blokkban Buglya Sándor Homokon nőtt városa, és a Táncz, Fazekas Bence rekonstrukciója az első magyar mozgóképről. A retrospektív menüben ezúttal a tavalyi fődíjas, „a finom tekintetek, zajok és az erotika mestereként” emlegetett Jos Stelling 86-os remeke, A váltóőr.

Jazz-ajánló: Kötetlen beszélgetés az előző nap sztárjaival a Rómerben, kicsit kötöttebb előadás a jazzrockról Pallai Péterrel, a BBC legendás jazz-műsorvezetőjével, este pedig muzsika, de minden mennyiségben. Dresch „Dudás” Mihály most trióban gondolkodik, míg az egykori Dresch-tag, Kovács Ferenc, önálló „dudásként” saját formációjával lép színpadra. A desszert Pharon Sanders a nagy generációból igazi coltrane-i feelinggel. őt már két éve üldözik a fényírók, hogy végre a „Művészetek szentélyébe” is belopjon egy kis sandersi mágiát. Talán most sikerül…

Komárom továbbra is marad a táncfilmeknél, Dunaszerdahely az Artfilm Fesztivál filmjeiből válogat, míg Kolozsváron beindulnak a kísérletiek. Kameráik előtt képek, jelképek, emlékek, na meg az Idő. A színpadon pedig egy régi ismerős, a Dél-alföldi Szaxofon Együttes és vendége, a magyar származású francia freejazzista, Akosh Szelevényi.