Szabó Erika, Nagypál Orsolya rendező és Herbai Máté operatőr
A ritka orchideák és vastag kábelkötegek övezte sétány napsütötte tisztásra vezet, ahol esküvői hangulatba csöppenünk. A stáb éppen a film kezdőjelenetét veszi fel, amely egy szabad ég alatt megrendezett polgári szertartáson játszódik. A násznépet alakító, ünneplőbe bújtatott statiszták serényen legyezik magukat, talán nem csak a szerep kedvéért, mivel július eddigi legmelegebb napja van, dél körül járunk és a hőmérséklet már jócskán meghaladta a 35 fokot is. A jelenet elindul, az örömapa oldalán feltűnik az ara, majd szertartásosan végigsétálnak a széksorok között. A pulpitusnál nemcsak az izgatott vőlegény áll, hanem arcán ünnepélyes mosollyal ott várja őket az anyakönyv vezető is: Fanni, akit film egyik főszereplője, Radnay Csilla játszik.
Radnay Csilla, Wunderlich József és Szabó Erika
A történet szerint Fanni és filmbéli párja (Kovács Lehel, akinek ezen a napon nincs jelenete) úgy érzik, eljutottak kapcsolatuk holtpontjára. Érzelmileg ugyan továbbra is egy húron pendülnek, de az együtt töltött évek alatt a testi vágy jelentősen csökkent köztük. A szex már nem az igazi, ezért elébe mennek annak, amiről úgy gondolják elkerülhetetlen: feladják a monogámiát. Megcsalás helyett azonban másféle megoldást választanak és közös megegyezéssel más partnereket kezdenek bevonni a szexuális életükbe. Az új helyzet azonban számos váratlan bonyodalmat hoz a kísérletező kedvű pár életébe.
Herbai Máté és Nagypál Orsolya
A pázsit szélén lesötétített sátor áll. Ebből tűnik elő Nagypál Orsi, hogy instruálja a színészeket, majd bújik vissza, hogy a monitorról figyelemmel követhesse, mi látszódik a kamerán. A rendezőnek számos rövidfilm, tévésorozat epizód (Csak színház és más semmi, Terápia, Tóth János) és egy meg nem valósult filmterv (Balatoni tengeralattjáró) után ez az első nagyjátékfilmje. A magyar romantikus vígjátékoktól szokatlanul bevállalós témaválasztású Nyitva Orsi személyes projektje, ugyanis nemcsak rendezi, hanem a forgatókönyvnek is ő a szerzője. Megtudjuk tőle, hogy az első forgatókönyv változat még komoly hangvételű párkapcsolati drámának indult, de végül mégis a romantikus vígjáték verzió mellett kötött ki: ,,Úgy éreztem, muszáj lenne inkább megpróbálni nevetni a párkapcsolati bénázásainkon. A humor jobban segít ezeket túlélni, mint bármi más.”
Nagypál Orsolya
Döntésében a műfaj alapvetően közönségbarátabb jellege is közrejátszott: ,,Több nézőt vonz a vígjáték, én pedig ezt a filmtervet az elejétől fogva széles közönségnek terveztem. Szerintem ez a téma sokakat érdekel és örülnék, ha a kérdésfeltevéseim eljutnának hozzájuk.” Orsi ugyanakkor a vígjátékra sem tekint szerényebb kihívásként, mint a drámára, a film humora pedig saját kézjegyeit tükrözi: ,,Térdcsapkodást nem ígérek, inkább finomabb humorral igyekszem működtetni a sztorit. Hozzám ez áll közelebb.”
Wunderlich József és Szabó Erika
A statiszták árnyékba vonulhatnak, de a jelenet szerint a frissen összeadott ifjú pár (Szabó Erika és Wunderlich József) alaposan belefeledkezik a csókba, miközben Fanni zavartan igyekszik emlékeztetni őket, hogy hagyjanak valamit a nászéjszakára is. A stáb az ebédszünet előtt még felvesz néhány közelít a jegygyűrűről, és egy hárfaművész is érkezik a színre. Mindeközben minket a partvonalon a hirtelen bekapcsolódó öntözőrendszer hűt le kissé, ami nem is jön rosszul a nagy melegben, mellesleg emlékeztet arra (ha nem is szándékosan), hogy látogatásunk a végé felé közeledik.
Szabó Erika
A monogámia és a szexualitás kérdésköreit firtató, bevállalós vígjáték a Megafilm produkciójában, a Filmalap támogatásával készül. A forgatás előreláthatólag augusztus végéig tart majd. Az operatőri munkáért Herbai Máté (Testről és lélekről ) felel. Radnay Csilla és Kovács Lehel mellett többek között Jordán Adél és Péterfy Bori is feltűnik majd a szereplők között. A filmet jövőre láthatjuk a mozikban.
Fotó: Valuska Gábor