Ma este héttől a Magyar Képzőművészeti Egyetem vetítőjében mutatkozik be az amerikai John Grzinich, aki egy 2001-ben készített speciális videó és hang kollázzsal érkezik hazánkba. A Termografikus Szekvenciák hatvan perce a fény, a hő, a hang világába kalauzol.

„A videó médium bekapcsolása a zenei munkásságomba az utóbbi évek fejleménye. Megkísérlem ugyanannak a gondolkodásmódnak, amit a hangi munkáimban követek, egy vizuális ellenpontját adni. A legtöbb megközelítés ugyanaz marad mindkét médiumban: az absztrakt elemek eltolt rétegeinek kombinációja a komplex minták dinamikus evoluciójának a megfigyelésével. A Termografikus szekvenciák (termodinamika+grafika= fény, hő, zaj, absztrakció, komplex minták) című munkám videójának 5 fő része van.

Az első az elektronikus hullámformák analóg oszcilloszkópról felvett montázsa. A második az Elba folyó hullámainak lassú absztrakciója. Harmadszor a víz levegővé alakul és a felhőminták lassú kialakulását láthatjuk. A makrofotográfiával jutunk el a nagytól a kicsiig, a víz mozgásformáiig. Finom áramlatok, különböző hulladékok és változó fények, a visszacsatolás technikái, azok a minőségek, amelyek a vizualitást meghatározzák. Az ötödik, záró rész Rick Reed kollégám (Austin, Texas) eredeti kézzel festett filmjeinek feldolgozása. Az elmúlt évek hangfelvételeinek az archívumából egy élő mixet készítek. Ez zongorahangok akusztikus rögzítéséből és tiszta, számítógép által generált szintetikus hangokból áll, amiket az új kompozícióimban fogok használni”. (John Grzinich, 2001)


helyszín: Magyar Képzőművészeti Egyetem vetítője (Budapest VI. Andrássy út
69.-71.)